مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد؛

تامین آب آشامیدنی ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای گیلان از تصفیه خانه بزرگ آب استان

مدیران کل امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات گیلان صبح امروز یکشنبه از تصفیه خانه بزرگ آب استان در منطقه سنگر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در این بازدید با اشاره به نقش مهم تصفیه خانه آب گیلان در تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان گفت: هم اکنون این تصفیه خانه آب آشامیدنی ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای گیلان را تامین می‌کند.

سید محسن حسینی، ظرفیت تولید این تصفیه خانه را ۶ هزار لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه آب گیلان در اسفندماه سال گذشته، پشتوانه خوبی برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ۴ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه از آب تولید شده در این تصفیه خانه از محل سد آیت الله بهجت (ره) در حال تامین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در خصوص قرارداد ساخت، بهره برداری و نگهداری از این تصفیه خانه در قالب قرارداد BOT؛ مبلغ ابتدایی این قرارداد را ۱۶۸ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: با توجه به فهرست بهای سال ۹۹ ارزش این تصفیه خانه ۱۴۸۵ میلیارد تومان است.

حسینی با تاکید بر رفع مشکلات و تنش‌هایی که در حوزه آب شرب برخی از شهرها و روستاها وجود دارد، گفت: در شهر رشت ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع در مدار بهره برداری است که ۲۷ کیلومتر از این خطوط نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

علیرضا نوروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان نیز در این بازدید با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیّران جهت اجرای پروژه‌های آبرسانی؛ خواستار تشکیل کمیته تامین منابع مالی در استان شد.

Share