حزب‌الله: درگیری «خلده» ارتباطی به ما ندارد

بیانیه ارتش لبنان درباره حادثه درگیری جنوب بیروت

فرماندهی ارتش لبنان در تشریح درگیری مسلحانه دیشب در منطقه «خلده» واقع در جنوب پایتخت این کشور، بیانیه صادر و در آن اعلام کرد که در این درگیری دو نفر کشته و تعدادی هم زخمی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از المنار، فرماندهی ارتش لبنان دیشب با صدور بیانیه‌ای از درگیری مسلحانه بین عرب‌های منطقه «خلده» و تعدادی از ساکنان محلی آن به دنبال برافراشته شدن پرچم عزاداری به مناسبت عاشوراء خبر داد.

فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد که به محض شروع این درگیری، دو طرف با استفاده از مسلسل و گلوله‌های آر. بی. جی اقدام به تبادل آتش کردند که در نتیجه آن، دو نفر کشته و چند نفر زخمی شند.

در ادامه بیانیه آمده است: یگان‌های ارتش لبنان برای کنترل اوضاع، بلافاصله وارد خلده و محل وقوع حادثه درگیری شده و منطقه را تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دادند.

فرماندهی ارتش تاکید کرد که نیروهای آن چهار نفر از جمله دو تبعه سوری را بازداشت کردند و اکنون تحقیقات درباره پرونده بقیه عاملان این درگیری ادامه دارد.

برخی منابع خبری مدعی شدند این درگیری مسلحانه میان عرب‌های منطقه خلده و نیروها و طرفداران حزب الله صورت گرفته است، این در حالی است که حزب الله آن را تکذیب کرده است.

در همین راستا، «محمد عفیف» مسئول روابط عمومی حزب الله لبنان به شبکه المیادین گفته که حادثه درگیری منطقه خلده واقع در جنوب بیروت، هیچ ارتباطی به مقاومت لبنان ندارد.

Share