فدراسیون در حال رایزنی با فیفا و AFC در این زمینه است

ای اف سی مخالف VAR مدنظر ایران

احتمال استفاده آفلاین از کمک داور ویدئویی در بازی با کره‌جنوبی به علت مخالفت AFC با سامانه VAR مدنظر فدراسیون فوتبال ایران وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰ مهر در تهران میزبان تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی است و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این بازی فدراسیون فوتبال کشورمان را ملزم کرده تا از سامانه کمک داور ویدئویی (VAR) استفاده کند.

تنها شرکتی که می‌تواند تجهیزات VAR را در مسابقات تحت نظر AFC تأمین کند، شرکت بریتانیایی Hawk Eye است و این شرکت نیز به علت تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، نمی‌تواند تجهیزاتش را وارد کشورمان کند. با توجه به اظهارات شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر تامین سامانه کمک داور ویدئویی برای بازی‌های تیم ملی به صورت سیار با شرکتی که منعی برای ورود تجهیزات به کشورمان ندارد، بنابراین بعید به نظر می‌رسد از تجهیزات تأمین شده از سوی فدراسیون فوتبال ایران با وجود تأییدیه فیفا، در دیدار با کره‌جنوبی استفاده شود، چرا که در این صورت AFC نقض قرارداد خواهد کرد و شرکت بریتانیایی می‌تواند ادعای غرامت کند.

در صورت راه اندازی VAR در استادیوم آزادی همزمان با دیدار مقابل کره‌جنوبی، استفاده از این فناوری به صورت آفلاین و صرفاً یک آزمایش داخلی برای فوتبال ایران خواهد بود و تیم داوری دیدار با کره‌جنوبی نمی‌تواند از VAR استفاده کند. با این حال فدراسیون همچنان در حال رایزنی با فیفا و AFC در این زمینه است تا بلکه بتواند موفق به استفاده از کمک داور ویدئویی در بازی با کره‌جنوبی شود.

Share