فرمانده انتظامی‌گیلان بیان کرد:

انهدام شبکه‌های توزیع مواد مخدر در گیلان ۱۳ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان گیلان از افزایش ۱۳ درصدی انهدام شبکه‌های توزیع مواد مخدر در سطح استان خبر داد و گفت: ۳۵۷ طرح پاک‌سازی نقاط آلوده در سطح استان اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزابه نقل از مهر، سردار عزیزالله ملکی ظهر شنبه در نشست هم اندیشی با مدیران ارشد رسانه‌های استان گیلان با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس هوشمند و امنیت پایدار» برگزار می‌شود، اظهار کرد: هوشمندسازی پلیس مهم‌ترین اولویت کاری نیروی انتظامی بوده که اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تسریع خدمات و افزایش رضایت مندی مردم از دیگر اولویت‌های پلیس است، افزود: امسال کاهش ۶۵ درصدی شکایات مردمی از نیروی انتظامی و افزایش ۳۰ درصدی از عملکرد کارکنان است.

سردار ملکی در ادامه با اشاره به اینکه اجرا و اعمال محدودیت‌های ترددی که در استان‌ها برتر بوده‌ایم، گفت: ۵۴ هزار خودرو را در محدودیت کرونایی از ورودی استان بازگردانیم.

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی مهم‌ترین اقدام رصد اطلاعاتی در زمینه ناامنی کردن مکان مجرمان بوده که نیروی انتظامی گیلان به خوبی آن را انجام داده‌اند، تصریح کرد: به واسطه تلاش‌ها انجام شده گیلان یکی از استان‌های امن در کشور محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه بر برخورد با قاچاقیان با محتکران اقلام بهداشتی و پزشکی به ویژه ایام شیوع کرونا تأکید و اضافه کرد: بیش از ۱۴۲ هزار قلم انواع تجهیزات پزشکی و بهداشتی کشف شده است.

تشکیل ۸۴۵ فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا

وی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی انهدام شبکه‌ها قاچاق و توزیع مواد مخدر، ادامه داد: مقابله با جرایم سایبری یکی دیگر از مواردی است که پلیس بر روی آن تأکید دارد و امسال شاهد افزایش ۲۳ درصدی با این جرایم در گیلان هستیم.

سردار ملکی با بیان اینکه امسال هزار و ۴۰۰ شبکه جعل و کلاهبرداری شناسایی و منهدم شد، گفت: در این رابطه ۹۵۲ نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ترافیکی گیلان با توجه به گردشگرپذیر بودن این استان، افزود: امسال برای سومین سال پیاپی در زمینه تصادفات منجر به فوت با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب شاهد کاهش فوتی‌ها در محورها و جاده‌های گیلان بودیم.

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه با بیان اینکه برخورد با سرقت به عنف یکی دیگر از مطالبات و دغدغه‌های مردم و پلیس است، گفت: در این بخش نیز شاهد کاهش ۲۹ درصدی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مأموریت ذاتی نیروی انتظامی جلب حداکثر رضایتمندی شهروندان است، ادامه داد: در این زمینه در حوزه قاچاق کالا و برخورد با این جرم افزایش ۶۷ درصدی را شاهد بودیم.

سردار ملکی با اشاره به تشکیل ۸۴۵ پرونده در حوزه قاچاق کالا و افزایش ۳۳ درصدی در این بخش، گفت: امسال ۲۵۶ فقره پرونده در بخش جرایم اقتصادی تشکیل شده است.

Share