رئیس پلیس گیلان تاکید کرد؛

ایجاد ناامنی برای شهروندان خط قرمز پلیس است | اجرای طرح ناظر برای کاهش ناهنجاری‌ها

فرمانده انتظامی استان گیلان کنترل و نظارت بر رفتار اراذل و اوباش را از حیطه‌‎های مهم در ماموریت‌های امنیتی پلیس برشمرد و گفت: تشکیل قرارگاه مقابله و مبارزه با اراذل و اوباش در راستای سیاست‌های پیشگیرانه پلیس در کاهش جرائم خشن، مزاحمت‌های خیابانی و مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گفت: ایجاد ناامنی برای شهروندان خط قرمز نیروی انتظامی است.

 سردار “عزیزاله ملکی” در تشریح عملکرد پلیس امنیت عمومی استان ضمن اشاره به سربلندی و عزت پلیس در منظر فرماندهی معظم کل قوا، این افتخار را مرهون همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروی انتظامی در راه خدمت به مردم و اعتلاء امنیت برشمرد و این مهم را در ارتقاء روحیه کارکنان ناجا بسیار حیاتی دانست.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تعدد ماموریت‌های تخصصی امنیت عمومی در حوزه‌های اشراف اطلاعاتی، خدماتی، اجرائی و عملیاتی، خاطرنشان کرد: امنیت موجود در جامعه، لازمه تمامی فعالیت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی است.

اداره نظارت بر اماکن عمومی ناظر بر نظم بخشی بازار است
سردار ملکی در تشریح حوزه‌های تخصصی پلیس امنیت عمومی گفت: اداره نظارت بر اماکن عمومی از ادارات مهم و خدماتی این پلیس است که با تعیین صلاحیت و نظارت بر بیش از ۳۰۰ هزار واحد صنفی فعال در سطح استان به نظم‌بخشی واحدهای تجاری، خدماتی و صنعتی اقدام می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون، ۳ هزار و ۲۵۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی و نداشتن پروانه کسب با هماهنگی قضائی پلمب شده است، افزود: اداره نظارت بر اماکن عمومی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، با نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی منطبق با شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی و انهدام باندهای احتکار و توزیع خارج از شبکه مایحتاج عمومی مردم مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده، در مسیر حفظ سلامت جامعه قدم برداشته است.

اداره گذرنامه مجرای قانونی برای ارتباط برون مرزی است

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه گذرنامه سندی بین‌المللی برای احراز هویت و سفرهای قانونی در تعاملات جهانی محسوب می‌شود، ادامه داد: طیف گسترده‌ای از خدمات به شهروندان و اتباع خارجی در اداره گذرنامه ارائه می‌شود که صدور ۷ هزار و ۷۸۵ گذرنامه از ابتدای سال و نیز رفع مغایرت، نواقص و بررسی فقدانی گذرنامه، صدور دفترچه ترانزیت، تمدید ویزای اتباع خارجی، رسیدگی به امور ممنوع الخروجین و برگه‌های عبور از خدمات پلیس در این حوزه محسوب می‌شود.

دارا بودن سلاح بدون مجوز حمل، غیرقانونی است
سردار ملکی از دیگر فعالیت‌های خدماتی پلیس امنیت عمومی را صدور و تمدید مجوز حمل سلاح شکاری برای کارکنان و بازنشستگان نیروی انتظامی نام برد و بیان داشت: کشف سلاح غیرمجاز و مقابله با باندهای توزیع سلاح با هدف پیشگیری از بروز جرائم خشن و حفظ امنیت روانی جامعه در دستور کار این پلیس قرار دارد.

کنترل و مقابله با اراذل و اوباش ازماموریت‌های مهم پلیس امنیت عمومی است
فرمانده انتظامی استان گیلان کنترل و نظارت بر رفتار اراذل و اوباش را از حیطه‌‎های مهم در ماموریت‌های امنیتی پلیس برشمرد و گفت: تشکیل قرارگاه مقابله و مبارزه با اراذل و اوباش در راستای سیاست‌های پیشگیرانه پلیس در کاهش جرائم خشن، مزاحمت‌های خیابانی و مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی است و این پلیس با شناسایی مجرمان نوظهور و احضار مستمر اراذل و اوباش شناسنامه‌دار، هرگونه عمل منجر به بروز ناامنی را رصد می‌کند.
سردار ملکی هرگونه اقدامی که بر هم زننده امنیت شهروندان باشد را خط قرمز پلیس عنوان کرد و افزود: برخورد بدون اغماض و مقتدرانه پلیس با برهم زنندگان نظم جامعه، رضایت خاطر شهروندان از عملکرد ناجا را در پی داشته است.

بیش از هزار و ۸۰۰ اماکن اقامتی مجاز در گیلان وجود دارد
وی با بیان اینکه گیلان به علت بهره‌مندی از مواهب دریا و جلگه از قطب‌های گردشگری کشور است، اذعان داشت: گیلان با دارا بودن ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۵ طرح سالم‌سازی و بیش از هزار و ۸۰۰ اماکن اقامتی مجاز از استان‌های مجری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سواحل و تفرجگاه‌ها است.
سردار ملکی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سخنانی دو ثروت عظیم دریا و جنگل در خطه شمال کشور را متعلق به همه مردم ایران قلمداد کرده و تمامی دستگاه‌ها و آحاد جامعه را در قبال حفظ و حراست از این نعمت‌ها و جلوگیری از خدشه‌دار شدن امنیت اخلاقی در این مناطق و مقابله با شبیخون فرهنگی مسؤول دانستند.
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: هم اکنون طیف وسیعی از مردم با وجود جنگ تمام عیار دشمن، نسبت به وضعیت فرهنگی و حفظ ارزش‌ها در جامعه و تحقق شعارهای انقلاب اسلامی نگران هستند و اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در سواحل و تفرج‌گاه‌ها نیز با هدف مقابله با پروژه تهاجم فرهنگی دشمن است.
فرمانده انتظامی استان تجهیز و افزایش نظارت برطرح‌های سالم‌سازی را بر کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در استان موثر دانست و اظهار داشت: طرح‌های سالم‌سازی با ارائه امکانات شنای تفکیک شده و حضور ناجیان غریق با ایجاد محیط امن، زمینه بهتری برای رعایت شؤون و حفظ حریم خانواده‌ها فراهم کرده است.
این مقام ارشد انتظامی، گیلان را از استان‌های پیشگام در شناسنامه‌‍‌دار کردن و تجهیز اماکن اقامتی به سامانه ثبت مسافر عنوان کرد و ادامه داد: پلیس با افزایش نظارت ضمن نظم بخشی بر فعالیت مسافرکاشانه‌ها، ضریب امنیت گردشگران را ارتقاء داده است.

طرح ناظر بیانگر عزم پلیس در حفظ ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی است
سردار ملکی اجرای طرح ناظر را از اقدامات اخیر پلیس امنیت عمومی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان داشت: پلیس با دعوت مالک خودرو به رعایت حجاب و حفظ شؤون اسلامی توسط راننده یا سرنشینان، به انجام وظیفه ذاتی خود در حفظ ارزش‌ها و مقابله با ناهنجاری‌ها عمل می‌کند.

نظارت پلیس بر فضای مجازی مستمر و همه جانبه است
ارشد انتظامی استان در ادامه با تاکید بر رصد فضای مجازی توسط پلیس گفت: دشمن از طریق جنگ نرم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با اجرای برنامه‌های تخریبی قصد استحاله فرهنگی و پوچی‌گرایی در جامعه را دارد و قطعاً هوشیاری پلیس همراه با تولید محتوا و کار فرهنگی بر پایه آموزه‌های اسلامی، راه مقابله با این تهدیدات است.
وی، رصد مستمر فضای مجازی با هدف پیشگیری از تشویش اذهان عمومی را از دیگر وظایف این پلیس در جهت حفظ امنیت روانی شهروندان دانست و با اشاره به تاثیر رسانه بر افکار عمومی بیان داشت: رسانه‌، شبکه‌های اجتماعی و فعالان فرهنگی و اجتماعی، مکمل پلیس در ارتقاء احساس امنیت جامعه و ترویج قانونمداری هستند.
سردار ملکی با اشاره به تنوع مبادی ورودی به استان گفت: نظارت بر تردد، کنترل ورود و خروج افراد و مبارزه با قاچاق کالا در مرزهای دریایی، ریلی، هوایی و زمینی از وظایف مهم پلیس امنیت عمومی در جهت حفظ امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه است.

مشارکت مردم یک سرمایه اجتماعی موثر در تامین امنیت است
فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه امنیت، ثمره مشارکت عموم مردم و سازمان‌ها است از تعامل مطلوب استانداری، دستگاه قضا و سایر رده‌های اجرایی مانند تعزیرات، گردشگری، بهداشت، میراث فرهنگی و اصناف که با ماموریت‌های پلیس امنیت عمومی همگام هستند، تقدیر و تشکر کرد.

Share