مدیرکل بهزیستی گیلان در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد؛

افزایش دو برابری حقوق مددجویان بهزیستی | رشد ۸۰ درصدی یارانه معلولین شدید

حسین نحوی نژاد گفت: در سال جدید یارانه معلولین شدید با رشد ۸۰ درصدی از یک میلیون ۱۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان رسیده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل بهزیستی گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در رودسر گفت: امسال تحولات مثبتی در زندگی مددجویان انجام شد و حقوق دریافتی ۳۵ هزار مستمری بگیر را توانستیم به دو برابر برسانیم.

حسین نحوی نژاد با اشاره به اینکه حق پرستاری معلولین شدید نیز ۱۰۰ افزایش داشته، افزود: اعتبارات اشتغال از ۴۰ میلیارد تومان سال گذشته با رشد ۶۰ درصدی به ۷۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه به مسکن مددجویان اشاره کرد و افزود: برای مسکن مددجویان با توجه به گرانی ایجاد شده در مصالح، توانستیم در شهر ۶۵ میلیون تومان و در روستا ۴۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویان پرداخت کنیم که علاوه بر این، وام کم بهره مسکن و نیز کمک قرار گاه خاتم و قرار گاه بسیج نیز به یاری ما آمد.

مدیرکل بهزیستی گیلان ادامه داد: در سال گذشته ۲۰۰ دستگاه تبلت برای دانش آموزان تهیه شد و امسال با کمک خیرین امیدواریم به ۵۰۰ دستگاه برسد.

نحوی نژاد در ادامه به آموزش های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای با دانشگاه فنی و حرفه ای بسته شده است که به صورت رایگان برای هزار نفر به ویژه بچه های بی سرپرست آموزش و اسکان صورت گیرد.

وی گفت: در سال جدید یارانه معلولین شدید با رشد ۸۰ درصدی از یک میلیون ۱۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان رسید که این رشد سبب شد تا از ورشکستگی مراکز جلوگیری شود و وضعیت نگهداری معلولان بهبود یابد.

نحوی نژاد با اشاره به این مطلب که در حال حاضر ۵ هزار معلول، سالمند، بیمار و افراد معتاد در مراکز نگهداری هستند، اظهار داشت: در مراکز سالمندان همه سالمندان ۱۰۰ درصد به همراه کارکنان واکسینه شدند و در مراکز معلولین که نزدیک به ۱۵۰۰ معلول و بیمار روانی مزمن نگهداری می شوند، بالغ بر ۶۰ درصد واکسیناسیون شدند و تا پایان مهر به ۱۰۰ درصد می رسد. کمپ ها نیز ۵۰ درصد واکسینه شدند که مشکل مهمی که در این مورد وجود دارد نبود کد ملی و شناسامه هویتی برای برخی از این افراد است.

گفتنی است، پیمان محمدی پور به عنوان سرپرست اداره بهزیستی شهرستان رودسر معرفی شده است و امروز مراسم معارفه او انجام گرفت.

 

Share