مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد؛

اجرای روکش آسفالت حفاظتی به طول ۵۰ کیلومتر برای نخستین بار در گیلان

برای نخستین بار در گیلان روکش آسفالت حفاظتی به طول ۵۰ کیلومتر در محور‌های رشت – لاهیجان و رشت امامزاده هاشم اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از آغاز اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی برای نخستین بار در استان در محورهای رشت – لاهیجان و رشت – امامزاده هاشم به طول ۵۰ کیلومتر خبر داد.

فریبرز مرادی گفت: آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ که نوعی آسفالت سرد حفاظتی – ترمیمی است که با هدف آب‌بندی سطحی و جوان‌سازی آسفالت‌های قبلی که دارای خرابی‌های سطحی، کچلی، شن زدگی و گودافتادگی بر اثر حرکت خودروها و ترک‌های تا عرض ۲ سانتی متر است استفاده می‌شود.

وی افزود: هزینه‌ی این طرح حدود ۳۵۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

وی درخصوص مزایای استفاده از این نوع آسفالت گفت: برطرف کردن ناهمواری‌های طولی و عرضی، پرکردن گود افتادگی ها، درزها و ترک‌های کم عمق و سطحی، جلوگیری از نفوذ آب به بدنه‌ی راه، جلوگیری از نشست و ایجاد ترک به دلیل انعطاف‌پذیری ناشی از مصرف پلیمر و ضخامت پایین از جمله مزایای اجرای این نوع آسفالت است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه سرعت اجرای روکش آسفالت حفاظتی بالاست گفت: این نوع آسفالت یک نوع عملیات ترمیمی است که فرسودگی و خرابی رویه را در هر دوره به طور متوسط بین ۳ تا ۵ سال به تاخیر می‌اندازد که باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

فریبرز مرادی با اشاره به اینکه محور رشت به لاهیجان و رشت به امامزاده هاشم از جمله محورهای پرتردد استان است گفت: لازم است برای نگهداری این مسیر روکش آسفالت حفاظتی در آن انجام شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اجرای روکش آسفالت حفاظتی در محورهای رشت – لوشان و آزاد راه رشت – قزوین و راه‌های فرعی را جزو برنامه‌های آتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای نگهداری بهینه راه‌های شریانی استان عنوان کرد.

Share