با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان صورت گرفت؛

آغاز پروژه گازرسانی به ۱۲ روستای شهرستان املش

عملیات اجرای انتقال گاز طبیعی به ۴ روستای تابستان‌نشین، بیله لنگه، پشت درلنگه و گلستان سرا و ۸ روستای ییلاقی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیرو‍ دیدار فرماندار املش با مدیرعامل شرکت گاز گیلان درخصوص گازرسانی به ۱۲ روستای باقیمانده شهرستان از جمله روستاهای تابستان‌‌نشین و بیله لنگه که سالیان متمادی اهالی روستاهای فوق خواستار بهره مندی از نعمت گاز طبیعی بودند، که با پیگیری‌های فرماندار املش و هماهنگی‌های لازم از سوی نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، سرانجام عملیات اجرای انتقال گاز طبیعی به ۴ روستای تابستان‌نشین، بیله لنگه، پشت درلنگه و گلستان سرا و ۸ روستای ییلاقی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آغاز شد.

در همین راستا، محمد رنجبر نیاول، فرماندار املش به همراه بخشدار مرکزی، مدیر گاز املش و مدیران کارخانه‌های چایسازی مسیر جاده تابستان‌نشین از جمله کارخانه گل سبز حاجی آقازاده، کارخانه بوته سبزخزر (ابراهیمی-حجازی) و کارخانه چایسازی تبرزو از روستای تابستان‌‌نشین بازدید کردند.

لازم به ذکر است هم اکنون کارخانه‌های بوته سبز و تبرزو از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند که به گفته مدیران این کارخانه‌ها، تهیه و استفاده از گازوئیل برای کارخانه چایسازی بسیار دشوار است، بنابراین انتقال گاز به روستای تابستان‌‌نشین باعث بهره مندی این کارخانجات از نعمت گاز خواهد شد که این موضوع، خبر خوبی برای صاحبان کارخانه‌های مذکور، خصوصا اهالی روستاهای بیله لنگه و تابستان‌نشین است.

فرماندار شهرستان در حاشیه این بازدیدها اظهار کرد: ان‌شاءالله به زودی ۸ روستای باقیمانده نیز همچون ۴ روستای فوق بطور کامل از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

شایان ذکر است؛ ۱۲روستای شهرستان، که با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و با دو پیمانکار در مرحله عملیات اجرایی قرار گرفته‌اند به شرح ذیل است:

۱- روستاهای تابستان‌نشین، بیله لنگه، پشت درلنگه و گلستان سرا در جلگه

۲- روستاهای کجید، مطلاکوه، گورج، کلامرود، دیماجانکش، کشمش، استخرسر و سیاه استخر در مناطق ییلاقی با احتساب ۱۲ روستای فوق از جهت بهره مندی از نعمت گاز طبیعی در مجموع تعداد ۱۱۲ روستا و به میزان ۹۸ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

Share