در گفتگو با دیارمیرزا عنوان شد؛

آخرین وضعیت احداث موزه ابریشم کشور در لنگرود به روایت سرپرست فرمانداری

جعفرزاده فهیم گفت: در تلاش هستیم که صنعت ابریشم را در شهرستان لنگرود پویا کنیم و با توجه به قیمت خوب پیله ابریشم در سال گذشته کمک خوبی به معیشت خانوارهای روستایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جعفرزاده فهیم سرپرست فرمانداری لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا در مورد آخرین وضعیت احداث موزه ابریشم کشور در لنگرود گفت: با توجه به اینکه شهرستان لنگرود از دیر باز مرکز تولید ابریشم استان بود و کمک شایانی به درآمد مردم این منطقه در بحث معیشت می‌کرد اما متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل نابودی درختان توت که محل تغذیه کرم ابریشم بوده است شاهد کم رنگ شدن صنعت ابریشم بودیم.

جعفرزاده فهیم افزود: در تلاش هستیم که صنعت ابریشم را در شهرستان لنگرود پویا کنیم و با توجه به قیمت خوب پیله ابریشم در سال گذشته کمک خوبی به معیشت خانوارهای روستایی شد.

وی یادآور شد: به همین منظور در پی راه اندازی موزه ابریشم در شهرستان لنگرود هستیم و تفاهمنامه چند جانبه‌ای در دست اقدام است تا ساختمانی که در محل اداره ابریشم لنگرود قرار دارد را به عنوان محل برگزاری موزه استفاده کنیم.

سرپرست فرمانداری لنگرود در پایان اظهار کرد: اعتبار این موزه بعد از نهایی شدن تفاهمنامه از محل اعتبارات میراث فرهنگی، کمک‌های ملی و استانی تامین خواهد شد.

Share