وزارت بهداشت اعلام کرد:

کرونا جان ۶۹۴ نفر دیگر را گرفت

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۹۴ نفر دیگر از هموطنان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۱۰۴ هزار و ۷۱۶ نفر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، از دیروز تا امروز ۴ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۷۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۹۴۰ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۱۳۵ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون ۵۳ هزار و ۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۷۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند، تا کنون ۲۸ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۱۷ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۵۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۳۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۴ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۵۵ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat. gov. ir ثبت نام کنند.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا طی مرداد ماه تلفات روزانه را چندین بار جابجا کرد و دوم شهریور ماه به رکورد ۷۰۹ نفر مرگ در روز رسید.

ایران اکنون درخیز پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید، به سر می‌برد.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی با استناد به یک برآورد بین المللی هشدار داد اگر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌اعتنایی شود تعداد تلفات ویروس کرونا به ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در روز خواهد رسید.

تلفات کرونا در کشور ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد.

ویروس کرونا اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع یافت.

Share