وزارت بهداشت اعلام کرد:

کرونا جان ۱۷۹ نفر دیگر را در ایران گرفت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۷۹ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۳۶۲ نفر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (هجدهم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۸۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۱۶ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۸۰ هزار و ۱۱۶ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۵۷۸ هزار و ۲۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ?سه هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۰ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۳۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۲۵۲ هزار و ۷۷۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۶۸۲ هزار و ۴۸۳ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به چهار میلیون و ۹۳۵ هزار و ۲۶۱ دوز رسید.

Share