معاون استاندار گیلان:

پسماند از مسائل اساسی گیلان است | افتتاح فاز نخست کارخانه کمپوست لنگرود

معاون استاندار گیلان، یکی از پروژه های مهم شهرستان لنگرود در هفته دولت امسال را بهره برداری از فاز نخست کارخانه کمپوست دانست و اظهار کرد: زباله و پسماند یکی از مسائل اساسی گیلان است و هر مسئولی که در راس قرار می گیرد باید اهتمام ویژه ای نسبت به این مسئله زیست محیطی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمود قاسم نژاد در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و اقتصادی هفته دولت در شهرستان لنگرود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از پروژه های حوزه عمران شهری و روستایی و توسعه آبزی‌پروری و بهداشت و درمان هستیم.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و یک تغییر زیست به وجود آورده است، افزود: به خاطر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم افتتاحیه این پروژه ها با حداقل حضور مردم و مسئولان کردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، حیات طیبه شهیدان رجایی و باهنر را الگویی برای همه دولتمردان دانست و تصریح کرد: پاکدستی، مردم داری و صداقت از جمله مهمترین ویژگی های شهید رجایی و شهید باهنر بود. این دو شهید بزرگوار به تاسی از آموزه های دینی و اسلامی دولت خود را تشکیل دادند و در همین زمان اندک منشا خیر و برکت برای مردم شدند.

قاسم نژاد، با بیان اینکه همه دولت ها برای خدمت صادقانه به مردم باید از دولت شهید رجایی الگو بگیرند، گفت: تلاقی هفته دولت با ایام محرم و عزای سید و سالار شهیدان فرصتی ایجاد کرده تا دولتمردان سیره ائمه اطهار (ع) را در حفظ شعائر و ارزش ها دینی سرلوحه خویس قرار دهند، زیرا مهمترین کار در نظام اسلامی تقویت دین است.

وی از دولتمردان خواست صلابت و شجاعت و ایثار و اقتدار امام حسین (ع) در برابر دشمن را پیاده کنند و متذکر شد: دشمنان با جنگ و ترور و تحریم به دنبتل از بین بردن نظام جمهوری اسلامی هستند و لذا باید از امام حسین (ع) الگو بگیریم.

معاون استاندار گیلان، یکی از پروژه های مهم شهرستان لنگرود در هفته دولت امسال را بهره برداری از فاز نخست کارخانه کمپوست دانست و اظهار کرد: زباله و پسماند یکی از مسائل اساسی گیلان است و هر مسئولی که در راس قرار می گیرد باید اهتمام ویژه ای نسبت به این مسئله زیست محیطی داشته باشد.

وی ادامه داد: در گیلان سطح آب های زیرزمینی بالاست و شیرابه های مسموم و آلوده به راحتی با آب مخلوط و روان می شوند و می توانند تبعات بدی از نظر سلامتی ایجاد کنند.

قاسم نژاد، از شهرداری ها خواست بخش عمده اعتبارات خود را برای مدیریت پسماند و کارخانه کمپوست اختصاص دهند و اضافه کرد: هزینه کرد برای مدیریت پسماند کار درستی است و قطعا در آینده ثمرات آن را خواهیم دید.

وی همچنین به برگزاری بیش از یکصد جلسه ستاد استانی کرونا طی یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه طی این مدت بسیاری از سرمایه های اجتماعی خودمان را در اثر کرونا از دست دادیم، اما دستاوردهای استان در حوزه زیرساختی بهداشت و درمان نیز قابل توجه بوده است که از جمله آن می توان به بهره برداری و تجهیز بیمارستان شهید حسین‌پور لنگرود اشاره کرد.

هادی جعفرزاده، سرپرست فرمانداری لنگرود نیز، از افتتاخ ۳۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان همزمان با هفته دولت خبر داد و بیان کرد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.

وی پروژه های افتتاحی را در حوزه های برق، جهاد کشاورزی، کمیته امداد، راهداری، شیلات و دو شهرداری لنگرود و کومله دانست و تصریح کرد: فاز نخست کارخانه کمپوست لنگرود را به بهره برداری رساندیم و امیدواریم با تامین منابع شاهد تکمیل فاز دوم آن باشیم.

سرپرست فرمانداری لنگرود، همچنین از ایجاد ۴۴ شغل دائم برای شهروندان خبر داد و گفت: در شهرستان لنگرود تاکنون ۵۹ هزار و ۹۵۱ دوز واکسن تزریق شده که ۴۰ هزار و ۲۴۲ دوز در نوبت اول و ۱۹ هزار و ۷۰۸ دوز در نوبت دوم بوده است لذا این قابلیت را داریم که در صورت تامین واکسن روزانه ۴۰۰۰ نفر را در ۱۰ مرکز فعال واکسیناسیون شهرستان واکسینه کنیم.

Share