فرماندار فومن تاکید کرد

احداث پاسگاه حفاظتی در ماسوله | اینکه مشکلات را به گردن دیگران بیندازیم چاره کار نیست

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به گزارش رئیس اداره محیط زیست شهرستان درباره برداشت بی‌رویه و غارت گیاهان دارویی در خلیل دشت و همچنین ماسوله اظهار کرد: کمکهای لازم جهت احداث پاسگاه حفاظتی ماسوله برای حفظ نمونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه پیش هماهنگی کمیته برنامه‌ریزی ریزی شهرستان فومن در محل فرمانداری فومن با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و به ریاست فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.

محمود قاسم نژاد در این جلسه کل اعتبارات شهرستان فومن را ۱۸ میلیارد و ۷۷۶ میلیون و پانصد هزار تومان از محل تملک دارایی استانی، سه درصد سهم نفت و گاز و جزء ۱۸ ۵۵۰۰۰۰ اعلام کرد.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات بر اساس اولویت‌ها خواهد بود، متذکر شد: با توجه به الزامات قانونی اعتبارات توزیع می شود و پروژه‌های نیمه تمام در اولویت جذب اعتبارات قرار دارند.

فرماندار شهرستان فومن بر لزوم برنامه ریزی دقیق ادارات در راستای تعیین پروژه های اولویت دار تاکید کرد و گفت: پروژه‌هایی که بالاترین پیشرفت فیزیکی را دارند در اولویت اختصاص بودجه قرار می گیرند تا زودتر به بهره‌برداری برسند.

قاسم نژاد با بیان اینکه شهرستان فومن در حوزه آب با مشکلات عدیده ای روبرو است، اظهار کرد: ۱۰ درصد اعتبارات به اداره آب و فاضلاب روستایی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بحث کمبود آب در حوزه کشاورزی را باید جدی بگیریم، متذکر شد: هرگونه کمبود در این حوزه تبعات اجتماعی در پی خواهد داشت و معیشت کشاورزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فرماندار شهرستان فومن در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم پرداخت مطالبات سال های گذشته پیمانکاران تاکید کرد. وی همچنین افزود: لایروبی انهار و آب بندان ها همواره در اولویت است.

قاسم نژاد با ابراز تأسف از عدم افتتاح پروژه‌های شهری در هفته دولت اظهار کرد: هنگام توزیع اعتبارات به سه شهر فومن، ماسوله و ماکلوان بر اساس میزان جمعیت و عملکردی که دارند توجه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت کسب درآمد پایدار توسط شهرداری ها تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها املاک خود را برای کسب درآمد در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

قاسم نژاد متذکر شد: مدیران نباید از اینکه ممکن است برای جذب سرمایه‌گذار در مظان اتهام قرار گیرند، به خود ترس راه بدهند.

فرماندار شهرستان فومن بر لزوم همیاری و همکاری شورا و شهرداری فومن تاکید کرد و گفت: اینکه مشکلات را به گردن دیگران بیندازیم چاره کار نیست و باید به دور از حواشی و درگیری بیهوده درصدد جذب منابع باشیم.

وی با اشاره به سابقه غنی فرهنگی شهرستان فومن گفت: هنرمندان خوبی از فومن در عرصه‌های مختلف درخشیده و مشغول فعالیت هستند که باید در این حوزه هم به آنها توجه کرد.

قاسم نژاد آب و برق را نیاز حیاتی مردم برای زندگی دانست و یادآور شد: باتوجه به فرسودگی شبکه و نیاز به نوسازی اگر به داد صنعت برق نرسیم مشکلات زیادی دامن گیر مردم می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به گزارش رئیس اداره محیط زیست شهرستان درباره برداشت بی‌رویه و غارت گیاهان دارویی در خلیل دشت و همچنین ماسوله اظهار کرد: کمکهای لازم جهت احداث پاسگاه حفاظتی ماسوله برای حفظ نمونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری صورت می‌گیرد.

وی در پایان خطاب به مدیران تاکید کرد: با توجه به وضعیت اعتبارات شهرستانی باید با کمک مدیران کل و نماینده مجلس به دنبال جذب منابع ملی بود.

در این جلسه نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز توضیحاتی درباره بودجه ارائه کرد و مدیران ادارات نیز گزارش خود را ارائه دادند.

Share