معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی شد؛

هواپیمای اوکراینی در کابل ربوده شد و به سمت ایران رفت!

معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی شده یک هواپیمای این کشور که برای تخلیه شهروندان آن به کابل رفته بود از سوی افراد ناشناس ربوده شده و آن‌ها هواپیما را به سمت ایران برده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبرگزاری «تاس» روسیه، «یوگنی ینین» معاون وزیر خارجه اوکراین امروز (سه‌شنبه) مدعی شد یک هواپیمای این کشور که برای تخلیه شهروندان اوکراینی به کابل رفته بود، به دست افراد ناشناس ربوده شد و به سمت ایران پرواز کرده است.

وی ادعا کرد: یکشنبه گذشته، هواپیمای ما توسط افراد دیگر ربوده شد. روز سه‌شنبه، هواپیما عملاً از ما ربوده شد و با گروهی از مسافران ناشناس که به جای اوکراینی‌ها سرنشینان آن بودند، به سمت ایران پرواز کرد.

وی افزود: سه تلاش بعدی ما برای تخلیه نیز موفقیت‌آمیز نبود، زیرا مردم ما نتوانستند وارد فرودگاه (کابل) شوند.

به نوشته تاس، او در این خصوص چیزی نگفت که چه بر سر هواپیما آمده و یا این که آیا کی‌یف به دنبال بازگرداندن آن است یا چگونه شهروندان اوکراینی از کابل (به کشور خود) از طریق این «هواپیمای ربوده شده» یا هواپیمای دیگری که از سوی کی‌یف فرستاده شده، بازخواهند گشت.

تکذیب ورود هواپیمای ربوده شده به ایران

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه گفت: روز گذشته یک فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی اوکراین برای سوختگیری به فرودگاه مشهد مقدس آمد و پس از سوختگیری، حرکت خود را به سمت کیف در اوکراین ادامه داد.

وی ادامه داد: موضوع ربایش هواپیما منتفی است اما در این زمینه باید با مقامات حراست سازمان هواپیمایی کشوری و مراجع بالادستی هم هماهنگ کنیم تا اطلاع رسانی قطعی صورت پذیرد.

به زودی در این زمینه اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

Share