طلاق های صوری اموال دولتی را می‌بلعد و هیچ کسی حواسش نیست

هشدار در خصوص طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری بازنشستگی والدین

معاون سابق امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به انجام طلاق‌های صوری در کشور برای گرفتن حقوق بازنشستگی پدران و مادر، گفت: طلاق های صوری در کشور انجام می گیرد و اموال دولتی را می‌بلعد و هیچ کسی حواسش نیست. در برخی استانها خانواده ها برای بدست آوردن پولی، به صورت صوری طلاق می گیرند تا حقوق بازنشستگی پدر یا مادر خود را بگیرند و سپس مجددا بر سر زندگی مشترک خود باز می‌گردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، زهرا سجادی در نشستی با متخصصین اصولگرا در حوزه زنان و خانواده که در معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد، با اشاره به افزایش آمار طلاق و لزوم توجه به طلاق‌های صوری انجام شده، اظهار کرد: این طلاق‌های صوری بار سنگین مالی و ضربه‌ای به دولت وارد و هیچ کسی نیست که بر آن نظارت کند که آیا اینها که جدا شده‌اند بر سر زندگی اند یا واقعا جدا شده‌اند؟.

وی ادامه داد: جالب است در مدارس هم، مادران بچه‌ها و اولیاء به هم طلاق صوری را توصیه می‌کنند که این کار را کردیم خیلی هم خوب بود و به هم این طلاق‌های صوری را یاد می‌دهند. این امر بررسی جدی می‌طلبد. به هر حال ناجوان مردانه و موریانه وار اموال دولت را می‌بلعند و اینکه این لقمه های شبهه دار چه می کند با خانوادها؟ خودش یک مساله است.

معاون سابق امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به لزوم توجه به ستاد ملی زن و خانواده، گفت: یکی از کارهای بزرگتری که ظرفیت آن در مرکز امور زنان و خانواده وجود دارد و باید به روز شود، ستاد ملی زن و خانواده است. اگر این ستاد ملی زن و حانواده با قوت سر کار باشد و چالشها را با حضور رییس جمهوری و هشت وزیر بررسی کند، می‌تواند خیلی قوت گیرد و سیاست های تصویب شده اش را می‌توان به دانشگاه ها و حوزه‌ها و ان جی اوها سپرد. ستاد ملی زن و خانواده ظرفیت بزرگی است.

Share