حجت‌الاسلام صفری خبر داد:

نشست مجمع نمایندگان گیلان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

حجت‌الاسلام صفری ملک میان از برگزاری نشست مجمع نمایندگان گیلان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: در این جلسه مهم‌ترین مباحث عمرانی و هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها مطرح و مسائل و مشکلات به اطلاع وزیر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام محمد صفری ملک میان در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم اظهار داشت: در این جلسه پیرامون مباحث و مسائل جاری حوزه دانشگاه‌های استان گیلان بحث و تبادل نظر انجام شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان دانشگاه گیلان را دانشگاهی مادر و جامع خواند و عنوان کرد: در این جلسه ابتدا بنده کلیات مباحث مورد نظر را برای دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تشریح کرده و مشکلاتی و مواردی که در حوزه‌های عمرانی و هیئت‌های علمی وجود دارد را مطرح نمودم.

صفری ملک میان با بیان اینکه در حوزه شهرستانی هم نکات مهمی را به اطلاع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رساندیم تصریح کرد: مباحث مربوط به دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه پیام نور و جهاد دانشگاه و دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم از سایر بخش‌هایی بود که سعی کردیم مسائل و مشکلات پیرامون آن‌ها را در این جلسه مورد واکاوی قرار دهیم و به اطلاع وزیر برسانیم.

وی اذعان کرد: برخی از نمایندگان استان هم که در جلسه مشترک مجمع و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حضور داشتند نکات مهمی را در حوزه کلان شهرستانی، استانی و حتی ملی مطرح کردند و قرار شد پیگیری‌های لازم در آن حوزه از سوی وزارتخانه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های روسر و املش در مجلس از وعده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حل و فصل مشکلات موجود و پیگیری مباحث مطرح شده توسط مجمع نمایندگان استان سخن گفت و یادآور شد: با توجه به شرایط مالی که در کشور وجود دارد و وضعیت اعتبارات، قرار شد اقدامات عمرانی نیز در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حل و فصل مباحث عمرانی با توجه به محدودیت‌های مالی اشاره شده قول صد در صدی ندادند خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده وضعیت اعتبارات و منابع مالی دولت بهتر شود تا بتوانیم از حوزه دانشگاهی و تحقیقات که مبنا و پایه توسعه محسوب می‌شود حمایت بیشتری به عمل آوریم.

Share