پس از سانحه در مازندران؛

نجات خلبان پاراگلایدر بعد از ۲ روز

خلبان پاراگلایدر که پس از سقوط در جنگل‌های سوادکوه ناپدید شده بود پس از دو روز جست‌وجو صبح دیروز در منطقه گردنه‌سر منطقه لفور سوادکوه توسط تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان پیدا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران، محمود قاسمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان مازندران درباره این حادثه به فارس، گفت: با تماس تلفنی مردمی در ساعت ۱۹:۰۵ دوشنبه ۲۲ شهریور با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان، مبنی‌بر سقوط یک فروند پاراگلایدر در ارتفاعات آلاشت منطقه لفور سوادکوه شمالی، پس از بررسی موقعیت حادثه به نزدیک‌ترین پایگاه (جوارم) سوادکوه که دسترسی سریع‌تر به محل حادثه داشته است اطلاع‌رسانی شد.

برای ارزیابی موقعیت حادثه، دو تیم (هفت نفر) در ساعت ۱۹:۱۵ به محل اعزام شدند، پیمایش منطقه کوهستانی و جست و جو به‌صورت زمینی برای یافتن احمد حسنوند خلبان پاراگلایدر آغاز شد و تا صبح سه‌شنبه ۲۳ شهریور ماه ادامه داشت. با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن مسیر وعدم دستیابی به مصدوم، درخواست بالگرد توسط شعبه سوادکوه برای جست و جوی هوایی در ساعت ۱۲:۳۵ به Eoc استان و سپس به سازمان امداد اعلام شد و بالگرد سازمان امداد و نجات به همراه تیم واکنش سریع سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

قاسمی ادامه داد: پس از جست و جوی هوایی وعدم موفقیت در یافتن مصدوم به سازمان امداد نجات بازگشتند که به دستور معاونت امداد استان در ساعت ۱۷:۳۰ سه‌شنبه دو تیم آنست، یک تیم از شعبه قائمشهر و یک تیم از شعبه بابل برای گسترش منطقه جست‌وجو به‌صورت زمینی به محل حادثه اعزام شدند. با هماهنگی معاونت عملیات جمعیت هلال‌احمر پنج تیم آنست از سازمان امداد و نجات در ساعت ۲۳:۳۰ سه‌شنبه ۲۳ شهریور ماه در پایگاه ارفعده سوادکوه مستقر و در ساعت پنج بامداد چهارشنبه مورخ ۲۴ شهریور ماه برای جست‌وجو به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران یادآور شد: ساعت ۹:۳۰ صبح چهارشنبه اعلام خبر پیدا شدن مصدوم اعلام شد.

قاسمی بیان کرد: ۱۶ تیم عملیاتی به منطقه اعزام شدند و عملیات انتقال مصدوم به مرکز درمانی انجام شد.

Share