یک متخصص ریه مطرح کرد:

قارچ سیاه مربوط به کرونا نیست؛ نگران نباشید | این بیماری چیز ناشناخته‌ای نیست و درمان دارد

دکتر اسدی با اشاره به اینکه هم تشخیص این بیماری برای ما سخت نیست و هم درمان‌ها دارویی و جراحی آن موجود است، گفت: این بیماری چیز ناشناخته‌ای نیست و مردم وحشت و نگرانی نداشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر مهرناز اسدی، متخصص ریه در گفتگویی با تأکید بر اینکه قارچ سیاه مربوط به کرونا نیست، اظهار کرد: نام علمی این بیماری موکورمیکوز است و سال‌های سال وجود داشته است.

وی ادامه داد: قارچ‌ها دوست دارند در بیمارانی که شیمی‌درمانی می‌شوند و یا نقص ایمنی بدن دارند، رشد کنند و سبب تخریب بافت‌ها شوند.

اسدی با تأکید بر اینکه این قارچ علی‌الخصوص در بیمارانی که نقص ایمنی بدن و دیابت دارند، ظاهر می‌شود، تصریح کرد: در هر بیماری شدیدی احتمال دارد بیماری‌های قارچی از جمله قارچ سیاه را داشته باشیم.

این متخصص ریه با بیان اینکه چون تعداد زیادی از بیماران کرونایی ما دیابت دارند و درمان‌ها نیز سبب افزایش قند آن‌ها می‌شود، این افراد مستعد درگیر شدن با بیماری قارچ سیاه هستند.

وی همین افزود: چنین چیزی نیست که اگر کسی کرونا گرفت، فردا دهان خود باز کند داخل آن تعداد زیادی قارچ سیاه مشاهده نماید.

دکتر اسدی در پایان با اشاره به اینکه هم تشخیص این بیماری برای ما سخت نیست و هم درمان‌ها دارویی و جراحی آن موجود است، گفت: این بیماری چیز ناشناخته‌ای نیست و مردم وحشت و نگرانی نداشته باشند.

Share