حجت الاسلام مشکور کابلی:

فتنه چین از آمریکا بزرگتر است | طالبان ۲۵ سال است نسل کشی می‌کند

حجت‌الاسلام زکریا مشکورکابلی در لایو بامداد ۲۲شهریور محمدحسین جعفریان مطرح کرد: نسبت به رخنه استعمارِچین با طرح‌ریزی پاکستانی-آمریکایی هشدار داد و گفت: اگرآمریکا به فرموده امام(ره) شیطان بزرگ است، چین شیطان بزرگتری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام زکریا مشکورکابلی در لایو بامداد ۲۲شهریور محمدحسین جعفریان نسبت به رخنه استعمارِچین با طرح‌ریزی پاکستانی-آمریکایی هشدار داد و گفت: اگ رآمریکا به فرموده امام(ره) شیطان بزرگ است، چین شیطان بزرگتری است.

او در ادامه به برخی شبهات پاسخ داد و در انتقاد از برخی سیاست‌های عده‌ای در ایران گفت: در فضای رسانه، هم صدای طالبان نباشید.

وی در پاسخ به شبهه برنارد لوی باید به چند نکته اشاره کرد: در نبرد بالکان لوی قبل از سردار سلیمانی به بوسنی رفت و از مسلمانان آنجا دفاع کرد، آیا این امر بر روی سیاست ایران در حمایت از مسلمانان بوسنی اثر گذاشت؟ خیر.

در کردستان لوی با تمام توان از خانواده بارزانی حمایت کرد. با این حساب در هنگامه سقوط کردستان چه کسی مانع از این امر شد؟ سردار سلیمانی. آیا سردار نمی‌دانست لوی تجزیه طلب است و بحث پیوستن کردهای ایران به کردستان عراق و دیگر مسائل وجود دارد، اما سردار افق‌های دور را می‌دید و به این‌گونه مسائل پیش‌وپا افتاده که چه کسی با چه کسی دیگر عکس گرفته توجهی نمی‌کرد.

سابقهِ دوستی لوی با پدرِ احمد مسعود به ۱۵ سال پیش از آنکه ایران از مقاومت اول پنجشیر حمایت کند می‌رسد. پس چرا ایران از مقاومت پنجشیر حمایت کرد؟
اگر شما مسائل را اینگونه تحلیل می‌کنید پس نعوذ بالله سردار سلیمانی هم مثل من و آقای جعفریان باید صهیونیست باشد.

خطاب و اتمام حجت با برادرانِ حزب اللهی این است که به موضوع، سازمانی-مافیایی نگاه نکنید! مشکل اینجاست که نباید به مسائل، جناحی نگاه کرد. فریاد و مشکل ما افغانستانی ها «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» است. ادبیات از این حسینی تر و ولایی تر؟

مردم خطاب به شما می گویم که پاکستان در یک بازی کثیف، تمام قراردادهای معادن افغانستان را با چین بسته و حمایت همه جانبه چین را برای طالبان خریده است. این فتنه آمریکایی-پاکستانی بود که چینِ حریص را وارد این معرکه کرد.
همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است؛ من می‌گویم چین شیطانی بزرگتر است.
طبیعی است که ایران، تاجیکستان و حتی روسیه نمی‌توانند با چین درگیر شوند. ما افغانستانی‌ها و ایرانی‌های دردمند در حمایت مالی از جبهه مقاومت ملی از هیچ چیزی فروگذار نخواهیم کرد.

افغانستان در زاویهِ فراموش شده سیاست خارجه ایران…

▪️به عنوان یک افغانستانیِ ایران دوست، کسی که قریب سی سال است سیاست جمهوری اسلامی ایران را در قبال افغانستان پیگیری می‌کنم، با همه سرمایه‌گذاری‌ها و توجهات جمهوری اسلامی ایران، باید برای اولین بار بگویم که افغانستان در زاویهِ فراموش شده سیاست خارجه ایران بوده است و تمام سیاست‌های دقیق و کارشناسی شده در قبال سوریه، لبنان و یمن صورت گرفته است.

▪️اکنون سه راه پیش روی ماست:

۱- سازش و نه صلح با طالبان (سازش به همان معنایی که رهبری در مسئله فلسطین فرمودند)

۲- سکوت و نظاره‌گری

۳- مقاومت

همانطور که از فرهنگ عاشورا فراگرفته ایم که: «… وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ… خدایا لعنت کن بر گروهى که… و همراهى کردند و پیمان بستند و از هم پیروى کردند»
«لعن اللهُ أمه قتلتْکم و لعن اللّهُ أمه ظلمتکم و لعن الله أمه سمعتْ بذلک فرضیتْ به؛ خدا لعنت کند امتی را که شما را به قتل رساند، شما را مورد ظلم و ستم قرار داد و تایید کنندگان و امتی را که بدان راضى شد.» که ناظر بر سازش، سکوت و نظاره‌گری است، طالبان نه تنها اکنون، که ۲۵ سال است نسل کشی می‌کند. درگذشته تیغ برنده طالبان، شبکه حقانی و داعش علیه هزاره و شیعه بود و اکنون نسل کشی به پنجشیری‌ها رسیده است. انتخاب ما همانطور که خداوند در سوره هود آیه ۱۱۲ فرمود: «فَاستَقِم کَما أُمِرت… پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن» مقاومت است.

Share