یادداشت/ ام البنین فتوحی؛

شورانشینان؛ گاهی یادی از رشت بد نیست

رشت آنقدر زخم دارد که برای التیامش سال‌ها باید زحمت کشید اما لااقل برای اینکه مرهمی بر این زخم‌ها باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ام البنین فتوحی در یادداشتی نوشت:

کرونا همچنان در رشت یکه تازی می‌کند و شاهد کندی بی‌اندازه در روند واکسیناسیون هستیم در کنار قرینطینه‌های نیم‌بندی که با آن نمی‌توان به جنگ این غول کوچک رفت.
در این میان متاسفانه صدایی از اعضای شورای تازه نفس شهر در نیامد. روزانه تعدادی زیادی از شهروندان قربانی ویروس منحوس کرونا می‌شوند و باغ رضوان این روزها مراجعان بسیاری پیدا کرده است. صدای ناله و فغان همشهریان و نصب پارچه‌های سیاه بر درب‌های منازل، همگی گواه این میدهد که شهر نه تنها بوی مرگ که رنگ مرگ به خود گرفته است. در این میان انتظار می‌رود سخنی و کلامی و قدمی که سبب التیام خاطر مصیبت دیدگان می‌شود از نهادهای شهری بروز کند اما دریغ از صدایی و اقدامی که در جهت الطفات به مردم باشد.
اعضای شورای شهر رشت که از دل مردم انتخاب شده‌اند تاکنون هیچ واکنشی به این اوضاع نداشته اند. اعضای شورایی که ماه‌ها قبل از انتخابات در کوچه و خیابان نشست و میتینگ برگزار می‌کردند و جمعیت زیادی را بدون در نظر گرفتن شرایط کرونایی در کنار هم قرار می‌دادند و در فضای مجازی نیز فعال بودند و به هر بهانه پیام‌های تبریک و تسلیت و… ارسال می‌کردند بعد از برگزاری مراسم تحلیف، انتخاب هیات رییسه و کمیسیونها و انتخاب شهردار به کنجی رفتند و صدایی از آن‌ها در نمی‌آید و حتی در هیچ کجا ظاهر نمی‌شوند. گویی خیلی پایبند مقررات ستاد کرونا هستند و اصل «در خانه بمانید» هستند. اما این در خانه بمانید برای مردم عادی است نه کسانی که منتخب مردم اند. مردم به اعضای شورا رای دادند تا صدای آن‌ها باشند اما گویا منتخبین بر سرکار آمده، رای آوردن را پایان کار می‌دانستند و نه اول کار…
آقایان؛ اصناف شهر رشت به شدت درگیر و در خطر کرونا هستند و از واکسن آن‌ها خبری نیست! در بزرگترین فروشگاه شهر رشت خبر رسیده بیش از ۶۰ نفر کرونا گرفته اند. اینها فرزندان این شهر هستند چرا کنار اصناف نیستید؟ چرا واکسیناسیون اصناف مختلف به ویژه نانوایان، فروشندگان تره و بار و…که در اوج هر پیک کرونا، تعطیل نمی‌شوند و مستقیم خودشان و خانواده‌هایشان در خطر هستند هنوز مشخص نشده؟ هرج و مرج در مراکز واکسیناسیون، کمبود واکسن، کمبود دارو و سرم، … همه اینها مباحث روز و دغدغه مردم شهر است و شما نمایندگان پارلمان شهری رشت هیچ واکنشی به این مسائل ندادید در حالی که نظارت از وظایف اصلی شورا است. مردم از شما میخواهند همان طور که قبل از انتخابات بین آن‌ها حضور داشتید باز هم حضور پیدا کنید و کمی و کاستی‌ها را بیان کنید و مطالبه‌گر خواسته‌هایشان باشید. در این ۶ روز تعطیلی اخیر صدایی از پارلمان شهری در مخالفت ورود مسافران در نیامد. در فضای مجازی شاهد توهین‌های زیادی به مردم گیلان و شهر رشت بودیم حتی در این مورد نیز سخنی نگفتید و مردم به فضای مجازی برای اعاده حیثیت شهر و استانشان پناه آوردند.
رشت آنقدر زخم دارد که برای التیامش سال‌ها باید زحمت کشید اما لااقل برای اینکه مرهمی بر این زخم‌ها باشید. گاهی یادی از شهری کنید که نام نماینده و منتخب مردمش را به دوش می‌کشید.

Share