دیارمیرزا گزارش می‌دهد

وقت عذرخواهی شما از مردم رشت فرا رسیده است آقای شهردار!

آری آقای شهردار وقت آن رسیده که بابت این همه اتفاقات بد و عملکرد ضعیفی که از خود بجای گذاشتید از مردم رشت عذرخواهی کنید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در آستانه یکسالگی فعالیت دوره پنجم شورای شهر رشت بررسی‌ها نشان میدهد که شهردار منتخب شورا نتوانسته انتظارات مردم و حتی خود شورانشینان را برآورده کند.

مسعود نصرتی قزوینی‌نژاد که سالها سابقه مدیریت شهری را در کارنامه خود داشت سال گذشته با رای تمام اعضای شورای پنجم رشت کار خود را در شهرداری آغاز کرد اما هرچه که گذشت شهروندان رشتی حتی سایه یک شهردار قوی، با تجربه و به قول برخی اعضای شورا کاربلد و دارای عناوین بین المللی را در رشت مشاهده نکرده بطوریکه تمام اظهارات و تعاریف اعضای شورا درباره شهردار منتخبشان تنها در حد همان حرف باقی بماند و مشکلات رشت بیش از گذشته عیان شود.

انتصابات خارج از چارت مصوب و زن و شوهری شهردار رشت یکی از موضوعاتی بود که در همان ماه‌های ابتدایی حضور نصرتی مورد انتقاد واقع شد و در سایه مدیریت ناکارآمد او کار به جایی رسید که اخیرا همان معاون غیربومی، بی‌تجربه و ناتوان آقای شهردار که مشخص نیست چگونه یک‌ شبه ردای مدیریتی برتن کرده، رشت را با آن سابقه مدنیت ده‌کوره بخواند و در سایه سکوت شهردار رشت به شهر و شهروندانش هتاکی کند!

همچنین عقد قراردادهای میلیونی برخی مشاورین شهرداری رشت در کنار انتصابهای غیرقانونی موضوعی است که نیازمند شفاف‌سازی و همچنین ورود نهادهای نظارتی است.

اما ناکارآمدی شهردار رشت سر دراز دارد و پرداخت پاداش میلیونی به مدیران و بذل و بخشش از بیت المال آنهم در صورتی که هیچ پروژه عمرانی در رشت آغاز نشده است از دیگر اقدامات غیرقابل قبول نصرتی بوده است. این پاداش‌های میلیونی درحالی به مدیران ارشد شهرداری پرداخت شده که از یک‌سو کارکنان شهرداری پاداش ۶ ماهه خود را دریافت نکرده اند و در پرداخت حقوق کارگران نیز همچنان تاخیر وجود دارد. از سوی دیگر در اقدامی تامل برانگیز شاهد افتتاح مجدد پروژه‌هایی هستیم که درگذشته به بهره‌برداری رسیده بودند و این امر نیز خود بیانگر ناکارآمدی شهرداری رشت در زمان حضور نصرتی است.

از بی‌برنامگی شهردار در حوزه پسماند و تفکیک زباله، ایرانگردی شهردار رشت، تحقق ۴۰ درصدی بودجه، پرداخت مالی چندصد میلیونی و بی‌ضابطه به کانالهای تلگرامی و سایت‌های غیرمجاز که بگذریم، نیک که بنگریم به این نکته می‌رسیم که اتفاق اخیر رخ داده در شهر رشت و تخریب نمای ساختمان شهرداری نیز ریشه در ضعف عملکرد شهرداری رشت دارد.

در ایام شادی و عزا انتظار می‌رود که شهرداری رشت نسبت به زیباسازی محیط یا سیاهپوش کردن شهر اقدام کند و طی سالهای گذشته نیز همواره رسم بر این بوده است. نوروز سال جاری و زیباسازی شهر رشت را به خاطر بیاورید. برپایی نمایشگاه به بدترین شکل ممکن و بی‌سلیقگی غیرقابل وصف در زیباسازی پیاده راه فرهنگی شهر رشت سبب شد که صدای اعتراض همگان بلند شود. حالا در دومین گام و فصل عزا نیز صدای اعتراض برخی نسبت به عدم توجه شهرداری رشت بلند شد و در این بین نیز متاسفانه برخی آتش به اختیاری به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز را با بی‌قانونی و مدیون کردن جریان مومن و انقلابی اشتباه گرفتند و با شعار نویسی بر روی ساختمان تاریخی و ثبت ملی شده شهرداری رشت دست به کاری بزنند که هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند آن را تائید کند.

درحالی همه درحال محکوم کردن آن عده قلیل هستند که از روی نادانی چنین کاری را مرتکب شدند، نباید فراموش شود که مقصر اصلی این اتفاق شهردار رشت است که هنوز نسبت به وظایف خود واقف نیست و نمی‌داند چگونه شایسته عمل کند و مدام باید به او وظایفش را گوشزد نمود! آری آقای شهردار وقت آن رسیده که بابت این همه اتفاقات بد و عملکرد ضعیفی که از خود بجای گذاشتید از مردم رشت عذرخواهی کنید.

Share