فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

شناسایی یک شرکت هرمی و دستگیری ۲۱ تن از اعضای آن در صومعه‌سرا!

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی یک شرکت هرمی در شهرستان صومعه‌سرا و دستگیری ۲۱ تن از اعضای آن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی یک شرکت هرمی در شهرستان صومعه‌سرا و دستگیری ۲۱ تن از اعضای آن خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی با بیان اینکه خوش‌باوری وعدم اطلاع افراد از جوانب و پیامدهای عضویت در شرکت‌های هرمی، بی‌تجربگی و وسوسه‌های مالی از مهمترین علل فعالیت افراد در این شرکت‌ها است، اظهار داشت: فعالیت در قالب شرکت‌های هرمی مانع رشد و شکوفایی اقتصادی شده و ریشه و انگیزه تولید را از بین می‌برد.

وی در ادامه به دریافت گزارشی در خصوص فعالیت یک شرکت هرمی در شهرستان صومعه‌سرا و بررسی موضوع توسط پلیس اشاره کرد و گفت: با انجام تحقیقات نامحسوس، صحت این خبر محرز و محل فعالیت اعضای این باند که یک منزل ویلایی در شهر صومعه‌سرا بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان از برنامه‌ریزی لازم برای دستگیری متهمان این پرونده با هماهنگی قضایی خبر داد و بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی به محل مورد نظر اعزام و ۲۱ نفر از اعضای این شرکت هرمی را دستگیر و ۳۰ جلد جزوه و ۸ عدد لوح فشرده آموزشی را نیز کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهمان غیربومی که برای ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی برای جذب اعضای جدید در حال فعالیت بودند با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار ملکی در پایان از مردم خواست، هوشیاری‌های لازم در خصوص فعالیت شرکت‌های هرمی و شبکه‌های کلاهبرداری را داشته باشند تا فریب افراد سودجو را نخورند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share