توسط نیروهای اطلبان؛

شلاق زدن خبرنگاران بازداشتی در تظاهرات کابل

دو تن از خبرنگاران روزنامه اطلاعات روز که از بازدداشت طالبان رها شده‌اند می‌گویند که آنان از سوی طالبان لت‌وکوب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از طلوع نیوز، سازمان گزارش‌گران بی‌مرز با نگرانی از اوضاع بد خبرنگاران در افغانستان می‌گوید که در ۴۸ ساعت ده‌ها رویداد خشونت‌بار در برابر خبرنگاران به ثبت رسیده است.

به گفته این سازمان، در این مدت ۲۴ خبرنگار از سوی طالبان بازداشت و پس از چندین ساعت دوباره آزاد شده اند.

رضا معینی، مسوول بخش افغانستان در سازمان گزارشگران بی‌مرز، گفت: «در ۴۸ ساعت گذشته در افغانستان ده‌ها مورد خشونت علیه خبرنگاران را سازمان گزارشگران بی‌مرز ثبت کرده است.»

از سوی هم، دو تن از خبرنگاران روزنامه اطلاعات روز که به روز چهارشنبه هنگام پوشش تظاهرات در کابل از سوی طالبان بازداشت شدند می‌گویند که از سوی طالبان لت‌وکوب شده اند.

از سوی دیگر شمار دیگری از خبرنگاران در برخی از ولایات کشور می‌گویند که محدویت‌های زیادی بر خبرنگارن از سوی طالبان وضع شده‌اند.

در همین حال، طالبان خشونت‌ها در برابر خبرنگاران را می پذیرند و اطمینان می‌دهند که آنان می‌کوشند تا در آینده این گونه رویدادها در کشور رخ ندهند.

انعام الله سمنگانی، عضو کمیته فرهنگی طالبان، گفت: «از این که خبرنگاران قربانی شدند در چند روز گذشته ما متاسف هستیم، اما کوشش کردیم به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود و اگر آن‌ها از سوی مجاهدین به جای مصئون انتقال داده شدند که آن به معنای بازداشت تعبیر شده است، در این مورد هم ما کوشش می‌کنیم در آینده با آن‌ها برخورد خوب‌تر صورت بگیرد.»

نهادهای مدافع خبرنگاران در داخل و بیرون از کشور وضعیت کنونی را در برابر خبرنگاران نگران کننده می‌دانند و خواهان پایان دادن خشونت‌ها در برابر خبرنگاران شده اند.

Share