ادامه درگیری در پنجشیر

جبهه مقاومت: حالا که طالبان جنگ را انتخاب کردند با تمام نیرو دفاع می‌کنیم

نیروهای طرفدار احمد مسعود این ادعای طالبان را نمی پذیرند و از وارد کردن تلفات سنگین به نیروهای طالبان سخن میزنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جبهه مقاومت پنجشیر می‌گوید طالبان اعلام کردند به دلیل به نتیجه نرسیدن گفتگوها با جبهه مقاومت، حملات شان را بر مراکز مقاومت در پنجشیر و اندرآب آغاز کرده اند.

این جبهه در واکنش به اعلامیه طالبان در صفحه فیس‌بوک نوشته است: حقیقت این است که حملات طالبان پیش از این اعلامیه، بر اندراب و پنحشیر آغاز شده بود.

جبهه مقاومت ملی همچنان نوشت: «نتیجه گفتگو از دیدگاه طالبان این بود که یکی دو کرسی در دولتی که می‌خواهند ایجاد کنند به جبهه مقاومت اختصاص بدهند، در حالی که ما از این گفتگو ها دنبال ایجاد آینده بهتر به افغانستان و مردمان این سرزمین بودیم و منافع شخصی و گروهی را در نظر نداشتیم.

این جبهه تاکید کرد در چندین دهه مبارزه، همواره به این باور بوده ایم که مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد، حالا که طالبان مسیر جنگ را انتخاب کرده اند، اعلام می داریم که با تمام نیرو از مردم و سرزمین خود دفاع کرده و برای تامین حقوق مردم افغانستان و آینده روشن سرزمین ما، از مرکز مقاومت ملی در پنجشیر و اندراب به مقاومت ادامه می دهیم و به زودی با توسعه جبهات به بخش های دیگر کشور و با حمایت مردم ما که حاکمیت طالبان را به هیچ قیمتی نمی پذیرند، افغانستان را از مشکلات موجود رهایی خواهیم بخشید.

ادامه درگیری در پنجشیر؛ طالبان از پیشروی سخن می‌گویند

طلوع نیوز نوشت: طالبان می گویند که نیروهای آنان مرکز ولسوالی شتل ولایت پنجشیر و یازده پاسگاه  نیروهای مخالف شان را به اداره شان در آورده اند.

یک عضو کمیسیون فرهنگی طالبان  همچنان میگوید که در نتیجه درگیری های شب گذشته تا کنون سی و چهار نیروی مخالف طالبان جان باخته اند.

منابع محلی تأیید میکنند که از چهارشنبه شب تا اکنون سنگین ترین درگیری ها میان نیروهای طالبان و طرفداران احمد مسعود در پنجشیر رخ داده است.

چنانچه طالبان با نشر یک ویدیو میگویند که نیروهای آنان در ولسوالی شتل این ولایت پیشروی داشته اند.

این عضو کمیسیون فرهنگی طالبان همچنان میگوید که نیروهای طالبان مرکز ولسوالی شتل پنجشیر را تصرف کرده و در درگیری های چارشنبه شب تا اکنون ۳۴ نیروی مخالف آنان کشته شده و یازده پاسگاه آنان را نیز تصرف کرده اند.

انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، گفت: “در حملاتی که شب گذشته به وقوع پیوسته و همچنان در جنگ هایی که از صبح امروز در ولسوالی شتل پنجشیر جریان دارد، تلفات سنگینی به طرف مقابل ما وارد شده است.”

اما نیروهای طرفدار احمد مسعود این ادعای طالبان را نمی پذیرند و از وارد کردن تلفات سنگین به نیروهای طالبان سخن میزنند.

سخنگوی جبهه مخالف طالبان میگوید که در درگیری های چهار روز پسین بیش از ۳۵۰ نیروی طالب کشته شده و نزدیک به ۲۹۰ تن دیگر شان  زخم شده اند.اما طالبان وارد شدن تلفات سنگین به نیروهای شان را رد میکنند.

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مخالف طالبان، گفت: “شب گذشته طالبان بسیار تلاش کردند که از طریق کوه های جبل السراج وارد ولسوالی شتل ولایت پنجشیر شوند که فضل خدا تلاش های شان ناکام ماند، مرده های شان در میدان جنگ باقی مانده بود، حد اقل چهل مرده شان را با خود برده نتوانسته بودند.”

Share