رئیسی در آیین تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان های امام راحل:

دولت سیزدهم نیاز دارد که همه مردم از هر سلیقه و گروهی همراه دولت باشند

رئیس جمهور با بیان اینکه میثاق با امام راحل میثاق با همه خوبی ها و پاکی هاست،گفت: در منظومه اندیشه امام، خدمت به مردم جایگاه ویژه و معنای خاصی دارد و امام حقیقتا مردم را باور داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح پنج شنبه طی سخنانی در آیین تجدید میثاق دولت سیزدهم با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه ما باید در عمل و اقدام پایبند اندیشه های امام باشیم، اظهار داشت: نگاه امام به مردم نگاهِ تشریفاتی و نگاهِ سیاسی که سیاستمداران به صورت متداول در عالم مطرح می‌کنند نبود و اگر می‌فرمود میزان رای ملت است این را باور داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه یک نوع از خدمت، خدمت منفعت‌گرایانه بر اساس نگاه مادی و تامین منافع خود و گروه خود است و نوع دیگر، خدمت از سر نوعدوستی و انسان‌مدارانه است، گفت: خدمت در منظومه فکری امام که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم تداوم یافته است خدمت برای خداست. اولین گام در مسیر خدمت برای خدا شناخت خدا و خداباوری و ایمان به این است که ما در همه حال در محضر خدا هستیم و برای آنچه انجام می‌دهیم قبل از هر کس باید به خدا پاسخگو باشیم.

آیت‌الله رئیسی افزود: نکته دوم درباره خدمت در نگاه امام که ایشان در نخستین دیدار اولین دولت پس از انقلاب بر آن تاکید داشتند این است که خدمت به مردم فرصت و نعمتی است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد. در دولتی که خدمت به مردم را فرصت و نعمت می‌بیند دولت امانتی برای ادای خدمت به مردم است.

دکتر رئیسی اظهار داشت:‌نکته کلیدی دیگر در نگاه امام، اعتماد به داشته‌های مادی و معنوی و نیروی متراکم ملت است. در نگاه امام راحل توکل به خدا و اعتماد به نفس دو اصل اساسی برای موفقیت است که امروز در آموزه‌های مقام معظم رهبری نیز آشکارا به چشم می‌خورد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود میثاق با امام راحل برای دولتمردان را به مثابه تاکید بر پایبندی به اندیشه‌ها، رهنمودها و راهبردهای مدنظر امام(ره) برای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور در عمل عنوان و تصریح کرد: خیر دنیا و آخرت ما در این است که از خط نورانی اندیشه امام راحل و بهترین تبیین کننده این اندیشه‌ها در زمان حاضر که مقام معظم رهبری هستند، پیروی کنیم.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: خط نورانی اندیشه و تفکر امام همواره مورد توجه دولت سیزدهم خواهد بود و در محضر امام راحل می‌گوییم حال که به لطف خدا و با اراده مردم مسئولیت خدمت به ملت ایران در این دوره بر عهده ما قرار گرفته است، خط امام راحل را در اندیشه و عمل ادامه خواهیم داد و همواره تلاش خواهیم کرد شکرگزار و امانتدار این فرصت گرانبها برای خدمت باشیم.

دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز مردم گرفتار مشکلات زیادی هستند، خاطرنشان کرد: حل این مشکلات در پرتو یاری جستن از ارواح بلند امام راحل و شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و به کارگیری صحیح امکانات و داشته‌های کشور و باور به امدادهای غیبی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره تاکید کردند اگر در مسیر انجام کاری درست عمل کنیم، امداد و یاری خداوند پشتیبان و حامی ما خواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگرچه مشکلات زیاد است اما امام راحل و مقام معظم رهبری به ما آموخته‌اند که با تکیه به قدرت لایزال الهی و پشتیبانی مردم می‌توان بر همه مشکلات و دشمنی‌ها پیروز شد و امام راحل با تکیه بر همین نوع نگاه بود که از هیچ مشکلی در مسیر انقلاب هراسی به دل راه نمی‌داد و با توکل بر خدا بر همه مشکلات فائق می‌گشت.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: با امام بزرگوار خود میثاق می‌بندیم که به خط نورانی تفکر و اندیشه او وفادار بمانیم و باور داریم که خیر دولت و ملت ما در پایبندی به این خط نورانی است که امروز همچنان در جامعه ما و دنیا می‌درخشد.

دکتر رئیسی اظهار داشت: امروز هر جامعه دیگری که با آموخته‌های امام راحل آشنا شده دلداده امام و اندیشه او شده و باور دارند که آنچه می‌تواند سعادت آنها تضمین کند همین اندیشه و تفکر است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت سیزدهم نیاز دارد که همه مردم از هر سلیقه و گروهی همراه دولت باشند و دولت خود را متعلق و خدمتگزار به همه آحاد مردم می‌داند و باور دارد که تعلق دولت به مردم حق آنان بوده و تکلیف دولت این است که خدمتگزار همه ملت باشد.

Share