استاندار گیلان در دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهوری مطرح کرد؛

درخواست محدود کردن واردات برنج به نیازهای واقعی کشور و اجباری شدن استاندارد

استاندار گیلان در دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهوری، خواستار محدود کردن واردات برنج به نیازهای واقعی کشور و نیز اجباری شدن استاندارد این کالای وارداتی شد‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در دیدار با دکتر اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری؛ گزارشی از وضعیت عمومی استان، برنامه های اجرا شده در مقابله با کرونا، پیشرفت پروژه های عمرانی و زیرساختی همچون راه آهن رشت-کاسپین، باقیمانده آزاد راه قزوین رشت در محدوده رودبار و منجیل و نیز سدهای در دست اجرا ارائه کرد.

وی با اشاره به ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در استان و یادآوری جایگاه گیلان در تولید این ماده مهم غذایی اظهار داشت: به‌رغم تلاش برای خودکفایی کشور در زمینه تولید برنج به دلیل برخی محدودیت ها، واردات این محصول اجتناب ناپذیر است.

استاندار گیلان برنامه ریزی دقیق برای واردات چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی را کمک به حفظ توان تولید و حمایت از مصرف کنندگان ذکر کرد.

 زارع ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع که ضامن امنیت غذایی و سلامت آحاد جامعه می باشد، خواستار محدود کردن واردات برنج به نیازهای واقعی کشور و نیز اجباری شدن استاندارد این کالای وارداتی هستیم.

Share