به روایت کوچکی نژاد و دلخوش؛

جزئیات تصویب طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی مجلس

با موافقت شورای نگهبان و دفاعیات نمایندگان گیلان طرح توسعه منطقه آزاد انزلی عصر امروز سه شنبه ۱۶ شهریور ماه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جبار کوچکی‌نژاد امروز با اشاره به رفع ابهام شورای نگهبان در خصوص توسعه منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: پس از بررسی ابعاد طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی، شورای نگهبان با این طرح که در گذشته رد شده بود، موافقت کرد.

وی با اشاره به نگرانی مردم منطقه از انتزاع چندین روستا در محدوده منطقه آزاد افزود: در طرح کنونی ۲۳ روستا به محدوده منطقه آزاد انزلی بازگشته‌اند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن فرودگاه سردار جنگل رشت در محدوده منطقه آزاد انزلی گفت: خوشبختانه فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت نیز به طرح توسعه منطقه آزاد انزلی پیوسته که مزیتی ارزشمند برای گیلان به‌حساب می‌آید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد دیگری از موافقت شورای نگهبان با طرح توسعه منطقه آزاد انزلی، بیان کرد: شهرک صنعتی سفیدرود نیز از مهم‌ترین مناطق تجاری و اقتصادی رشت بوده که در این طرح توسعه به منطقه آزاد انزلی پیوسته است.

کوچکی‌نژاد با اذعان به اینکه با تصویب لایحه جدید توسعه منطقه آزاد انزلی، فرودگاه رشت نیز توسعه پیدا می‌کند، گفت: با این قانون سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی سپیدرود رشت در حوزه تشویقات مناطق آزاد لحاظ خواهد شد.

طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا با بیان این خبر گفت: خوشبختانه طرح توسعه منطقه آزاد انزلی و الحاق چهار منطقه جدید ( شهر صنعتی سفیدرود رشت، فرودگاه رشت، شهرک صنعتی خمیران انزلی و شهرک صنعتی ضیابر صومعه سرا) که با رفع ابهام شورای نگهبان و برطرف شدن ابهامات موجود و  پس از بررسی ابعاد طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی، شورای نگهبان با این طرح که در گذشته رد شده بود، موافقت کرد.

نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه مردم چندین روستا در محدوده منطقه آزاد از مزایای این طرح بهرمند خواهند شد افزود: در طرح کنونی ۲۳ روستا به محدوده منطقه آزاد برخواهند گشت.

دلخوش با اشاره به اینکه براساس مصوبه جدید کمیسیون اقتصادی مجلس با حفظ نام منطقه آزاد انزلی، محدوده این منطقه به بیش از ۱۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد:  عصر امروز سه شنبه و در جریان آخرین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، و در مسیر تعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و نمایندگان مجلس طرح توسعه منطقه آزاد انزلی به تصویب رسید.

  براین اساس محدوده فرودگاه رشت، شهرک های صنعتی ضیابر صومعه سرا، خمیران انزلی و سفید رود رشت بهمراه روستاهایی که تا سال ۱۳۹۸ در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار داشتند به این منطقه ملحق می شوند.

Share