محمدنژاد در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو:

تامین انرژی و برق پاشنه آشیل دولت سیزدهم | محرابیان فردی متخصص با برنامه حرفه‌ای است

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه آقای رئیسی، شما و اعضای کابینه‌تان بر روی خط قرمز آتیشین قرار گرفته‌اید و پاشنه آشیل دولت شما حوزه انرژی و برق خواهد بود، گفت: کارنامه آقای محرابیان موید مدیریت جامع، آگاهانه و تخصصی این وزیر پیشنهادی در حوزه آب و برق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، پرویز محمدنژاد قاضی محله در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو دولت سیزدهم در موافقت با برنامه‌های وی خطاب به حسین حق وردی نماینده شهریار به عنوان یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی نیرو گفت: شما بحث تحصیلات و سوابق اجرایی را مطرح کردید که آقای رحیمی مظفری فرمودند بخشی از این سوابق در حوزه مرتبط است. وزیر پیشنهادی یا باید در حوزه برق یا آب یا نیروگاهی تحصیل کرده باشد که اکنون نیز همین گونه است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما قصد تعیین یک مدیر را داریم، مدیری که داشته‌های خود را بشناسد و براساس آن برنامه ریزی کند که اتفاقاً آقای محرابیان این داشته‌ها را در برنامه خود به تصویر کشیده است و کارنامه ایشان موید مدیریتی جامع و اساسی در این حوزه است.

وی افزود: ایشان در طرح مهر ماندگار حدود ۱۳ پروژه نیمه تمام نیروگاهی را که تقریباً ۶ هزار مگاوات برق را به ظرفیت کشور اضافه می‌کرد، مدیریت و رهبری کرد. همچنین حدود ۳۸ طرح سدسازی با آورده حدود ۱۲ میلیارد مترمکعب را به سبد ذخایر آبی کشور افزود. همچنین حدود ۲۲ میلیون نفر تحت پوشش را به ۲۴.۶ درصد رساند که تمامی این موارد موید مدیریت جامع، آگاهانه و تخصصی این وزیر پیشنهادی در حوزه آب و برق است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: آقای رئیسی، شما و اعضای کابینه‌تان بر روی خط قرمز آتیشین قرار گرفته‌اید و پاشنه آشیل دولت شما حوزه انرژی و برق خواهد بود، این در حالی است که تابستان سال گذشته زنگ خطر بحران برق را به صدا درآوردیم و گفته شد در تابستان و زمستان ۱۴۰۰ در تامین برق دچار مشکل می‌شویم. هر چند کسی توجهی نکرد، اما اگر همین امروز به فکر برق نباشید، به یقین در زمستان سال جاری و تابستان ۱۴۰۱ و حتی ۱۴۰۲ با مشکلات فراوانی روبرو خواهیم شد و این مشکل دامنگیر همه می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون که با شما صحبت می‌کنم حدود ۳ هزار میلیارد مترمکعب سوخت جایگزین برای نیروگاه‌ها نیاز داریم که اگر تا آبان ماه اجابت نشود در زمستان، انرژی کافی برای راه اندازی نیروگاه‌ها نخواهیم داشت، اما آقای محرابیان با دقت به این موضوع در برنامه‌های خود توجه کرده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آرزو و آمال مردم و افرادی که در حوزه برق کار می‌کنند این است که ایران به هاب انرژی در جهان تبدیل شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاده و آورده ما به لحاظ ترانزیت انرژی و حتی تولید انرژی در موقعیت بسیار حساس و استراتژیک قرار دارد، چرا که همه کشورهای اطراف امروز محتاج خدمات ما هستند که خوشبختانه آقای محرابیان برای این مهم نیز برنامه دارد.

وی به موضوع رمزارزها به عنوان یک پدیده نوظهور اشاره کرد و گفت: اگر این پدیده نوظهور مدیریت نشود، به یقین به عنوان یک مخرب در کشور ما خود را نشان خواهد داد. کشور گرجستان ۴ سال قبل صادرکننده برق بود، اما امروز به دلیل ظهور این پدیده به واردکننده تبدیل شده است.

Share