دلخوش در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛

مهدکودک را مردها اداره نمی‌کنند | باغگلی نمی‌تواند یک مدیر مدرسه هم باشد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: از آقای باغگلی خواهش می کنم کنار بکشند و در وزارت آموزش و پرورش جایگاهی برای ایشان متصور نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مخالفت با وزیر آموزش و پرورش گفت: از آقای رئیسی صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم. آقای رئیسی اگر نمایندگان مردم ایران دغدغه دادند این دغدغه به این دلیل است که وزارتخانه را به ناجی بسپارند. اگر مخالفتی می‌کنیم به دلیل جوان بودن آقای باغگلی نیست. اگر با وزیری مخالفت می‌کنیم، دوست داریم بهترین‌ها برای مردم اتفاق بیفتند و مردم این فرصت را آخرین فرصت خود می‌دانند.

وی افزود: ما مخالفتی با وزیر جوان نداریم و نسبت به این امر افتخار می‌کنیم. ۵۰ میلیون نفر خانواده آموزش و پرورش است که ۲ میلیون فرهیخته و ۱۵ میلیون دانش آموز را شامل می‌شود. ۵۰ میلیون نفر چشمشان به ابن جایگاه است و باید برای فرهنگ و آموزش کشور جایگاه ویژه مطرح شود. ما فردی که آموزش ندیده بود را به جبهه و جنگ نمی‌فرستادیم و در مقابل نیز می‌توان از آدم‌های پخته‌تری برای این وزارتخانه استفاده کرد.

دلخوش تصریح کرد: آقای باغگلی باید توجه داشته باشد که وقتی افراد پخته در این جایگاه وجود دارند، اگر از بیرون از این تشکیلات به فردی رای بدهیم توهین است. تا جایی که عمر دارم مهدکودک‌ها را مردها اداره نمی‌کردند. اگر می‌خواهیم وزیری برای آموزش و پرورش انتخاب کنیم باید سابقه کاری او را نگاه کنیم که حداقل ۱۰ الی ۱۵ سال سابقه کاری داشته باشد. درباره مطالبات فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش تاکنون هیچ توفیقی نداشته است و آقای باغگلی نیز نمی‌تواند در خصوص زندگی فرهنگیان کاری انجام بدهد.

وی افزود: آقای باغگلی سابقه یک روز مدیریت در دستگاه مدیریتی و دولتی را ندارد. در شرایط فعلی در آموزش و پرورش، ایشان نمی‌تواند یک مدیر مدرسه هم باشد. از آقای باغگلی خواهش می‌کنم کنار بکشند و در وزارت آموزش و پرورش جایگاهی برای ایشان متصور نیست.

Share