در سومین روز از هفته دولت؛

بهره‌برداری همزمان از ۲۴ پروژه آب و فاضلاب گیلان در رضوانشهر

در ادامه آیین‌های افتتاحیه پروژه‌های هفته بزرگداشت دولت، ظهر امروز (پنجشنبه) ۲۴ پروژه آب و فاضلاب با هزینه بیش از ۵۸۱ میلیارد ریال به صورت همزمان در سطح گیلان با حضور دکتر ارسلان زارع استاندار، فرماندار رضوانشهر، امام جمعه شهرستان و دیگر مدیران استانی و شهرستانی در روستای چکچه پشت رضوانشهر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در سومین روز از هفته دولت، ۲۴ پروژه آب و فاضلاب به صورت همزمان در سطح گیلان با حضور استاندار در شهرستان رضوانشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
در ادامه آیین‌های افتتاحیه پروژه‌های هفته بزرگداشت دولت، ظهر امروز (پنجشنبه) ۲۴ پروژه آب و فاضلاب با هزینه بیش از ۵۸۱ میلیارد ریال به صورت همزمان در سطح گیلان با حضور دکتر ارسلان زارع استاندار در رضوانشهر افتتاح شد.
استاندار گیلان در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در راستای ارتقاء کیفیت و دسترسی مردم گیلان به‌ویژه روستاها به آب آشامیدنی سالم و بهبود شاخص‌ها پروژه‌های خوبی توسط شرکت آب و فاضلاب به مرحله اجرا درآمده است.
وی با بیان اینکه امروز ۲۴ پروژه آب و فاضلاب در استان با مجموع اعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، افزود: این پروژه‌ها بطور عمده در ماه‌های اخیر عملیات اجرایی آن‌ها آغاز و به ثمر نشسته است.
زارع خاطرنشان کرد: تعداد دیگری از پروژه‌ها نیز در دست اجراست که طی ماه‌های آتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: در سایه همدلی و مشارکت خوب مردم رضوانشهر و کوشش خدمتگزاران آنان در دولت و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف، خدمات و اقدامات عمرانی و اقتصادی شایسته‌ای در هفته دولت امسال با هزینه حدود ۵۰ میلیارد تومان تکمیل و تقدیم مردم این شهرستان شد.
احداث سایت بیجارکن در رضوانشهر جهت آبرسانی روستای چکچه پشت به صورت حضوری توسط نماینده عالی دولت در گیلان مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ این پروژه شامل احداث یک باب مخزن دو هزار مترمکعبی بتنی و احداث اتاقک‌های کلرزنی و نصب دیزل ژنراتور و همچنین اجرای خط انتقال به طول ۰٫۸ کیلومتر می‌باشد.
طرح‌های آبرسانی به ۲۳ روستای گیلان نیز به صورت ارتباط تصویری توسط استاندار گیلان به بهره‌برداری رسید که بیش از ۱۴ هزار نفر از جمعیت گیلان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
افتتاح فاز دوم آبرسانی به روستای ملکوت در املش و پنج پروژه تأمین آب روستایی در شهرستان‌های املش، سیاهکل و ماسال، آبرسانی به مجتمع قاضیان مربوط به فاز تکمیلی روستای سراوان، آبرسانی به پنج روستای مجتمع نواحی رشت و انزلی، آبرسانی به هفت روستای مجتمع شهران در رودبار از پروژه‌های بهره‌برداری شده امروز است.
شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای رودسر، صومعه سرا، فومن و لنگرود و نیز شبکه فاضلاب کوی فرهیختگان و خیابان توحید در رشت نیز از پروژه‌های حوزه فاضلاب بود که امروز با حضور زارع به بهره‌برداری رسید.
این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی به میزان ۵۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال، اعتبارات ملی به میزان ۲۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال، صندوق توسعه ملی به میزان ۴۷۳ میلیارد ریال و اعتبارات شهرستانی به میزان ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تأمین شده است.
در اجرای این پروژه‌های عام‌المنفعه، زمینه اشتغال ۱۲۷ نفر بصورت موقت و ۱۴ نفر بصورت دائم فراهم شد.
صبح امروز هم ۳۱ طرح عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی گیلان به صورت همزمان با حضور استاندار در شهرستان تالش افتتاح شد.

Share