سرهنگ منشوری تشریح کرد؛

برنامه های هفته دفاع مقدس در گیلان | از افتتاح مرکز رشد شهید فخری زاده تا مسکن محرومان

برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی، گلباران سراسری مزار شهدا تحت عنوان دیدار با لاله ها، دیدار با ۱۳۵۰ خانواده شهید از طریق شهرستانها و نواحی، برگزاری ۸۴ یادواره شهدا، افتتاح مرکز رشد شهید فخری زاده در مرکز استان، افتتاح ۴۲ مسکن محرومین، افتتاح ۵۳۰ پایگاه مقاومت خواهران در استان گیلان، برگزاری ۱۱۵۳ مسابقه های ورزشی از جمله برنامه ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سرهنگ منشوری در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که امسال هفته دفاع مقدس با شعار ما مقتدریم برگزار می شود، گفت: دفاع مقدس جنگی بود که به ما تحمیل شد و با تمام معایب و ویرانگری عالی که برای ما داشت یک حسن داشت و آن هم زنگ بیداری برای مسلمانان بود همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این جنگ برای ما گنج بود.

 

معاون هماهنگی سپاه قدس گیلان افزود: جوانان و مردم کشور ما در این جنگ به آیه های جهاد جامع عمل پوشانند و ما در دفاع، حمله را آموختیم.

 

وی با اشاره به اینکه همه مردم در این حماسه نقش دارند گفت: هفته دفاع مقدس امسال با هدف تبیین و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت در نظر گرفته شده است و برنامه های متعددی در فضای مجازی و حقیقی برگزار خواهد شد.

 

منشوری با اشاره به اینکه امسال هم مانند سال های گذشته برنامه متعددی را در نظر گرفتیم، یادآور شد: کل برنامه های هفته دفاع مقدس امسال ۴ هزار و ۲۳۰ برنامه است که از این تعداد ۳۰۰ برنامه شاخص شهرستانی و ۴۲ برنامه برای استان است و برنامه ها به صورت منظم با زمان و مکان در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به برنامه های شاخص سراسری در هفته دفاع مقدس گفت: از جمله این برنامه ها تجلیل سراسری از یک میلیون ایثارگر و رزمنده بوده که سهم گیلان ۲۰هزار نفر است.

 

منشوری ادامه داد: دومین برنامه برپایی نمایشگاه فرهنگی است که از۳۱ شهریور تا ۷ مهر ماه بدون حضور بازدید کننده و به صورت مستقیم از شبکه باران پخش خواهد شد. برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی، گلباران سراسری مزار شهدا تحت عنوان دیدار با لاله ها، دیدار با ۱۳۵۰ خانواده شهید از طریق شهرستانها و نواحی، برگزاری ۸۴ یادواره شهدا، افتتاح مرکز رشد شهید فخری زاده در مرکز استان، افتتاح ۴۲ مسکن محرومین، افتتاح ۵۳۰ پایگاه مقاومت خواهران در استان گیلان، برگزاری ۱۱۵۳ مسابقه های ورزشی از دیگر برنامه ها است.

 

منشوری همچنین افزود: رونمایی از نقش گیلان در عملیات والفجر، اجرای راهیان نور دانش آموزی در بستر فضای مجازی، حضور بسیجیان و رزمندگان در مرکز واکسیناسیون در این هفته در وزن می گیرد.

Share