سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین از امروز

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فروش بلیت پرواز‌های ایران به عراق برای زائران ایام اربعین از ساعت هشت صبح پنجشنبه به دارندگان ویزای عراق آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اطلاعات، فروش بلیت پرواز‌های ایران به عراق برای زائران ایام اربعین از ساعت هشت صبح پنجشنبه به دارندگان ویزای عراق آغاز می شود.

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این مطلب افزود: بر اساس مصوبه جلسه ستاد اربعین سازمان هواپیمایی کشوری، همه کسانی که در سامانه «سماح» سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده و از داشتن روادید عراق اطمینان خاطر دارند می توانند بلیت خود را با نرخ مصوب از آژانس های هواپیمایی خریداری کنند.

وی افزود: نرخ بلیت از مقصد فرودگاه‌های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به فرودگاه‌های نجف و بغداد به صورت دو طرفه پنج میلیون تومان و یکطرفه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده و بهای بلیت پرواز از فرودگاه مشهد به صورت دو طرفه شش میلیون و به شکل یکطرفه چهار میلیون تومان است.ذیبخش افزود: در صورت تخلف هریک از خطوط هواپیمایی و آژانس های مسافرتی از این نرخ گذاری مصوب، سازمان هواپیمایی با متخلفان برخورد جدی خواهد کرد و مسافران نیز در صورت مشاهده می توانند مراتب را از طریق سامانه شکایات سایت سازمان هواپیمایی اطلاع دهند.

وی ظرفیت پوشش مسافران را ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این نرخ گذاری مربوط به ایام اربعین حسینی یعنی از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر امسال است و خطوط هواپیمایی خارجی مشمول این نرخ‌گذاری نیستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با درخواست جدی از مسافران اربعین که به هیچ وجه بلیت را بالاتر از نرخ مصوب خریداری نکنند، افزود: مسافران باید از داشتن ویزای معتبر اطمینان خاطر داشته باشند در غیر این صورت، ابطال و استرداد بلیت تابع مقررات کنسلی بلیت پروازهای خارجی خواهد بود.در همین حال حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با پیگیری‌‌های انجام شده با مسوولان فرودگاه نجف برای رفع موقت مشکل بدهی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت دولتی هم در پروازهای اربعین مشارکت می‌کند.

Share