رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت خبر داد:

۲۳ هزار خبرنگار در سطح کشور واکسن دریافت می‌کنند

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران از روز شنبه ۹ مردادماه آغاز می‌شود که در قالب این طرح ۲۳ هزار خبرنگار در کشور واکسینه خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، جعفر صادق تبریزی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایگاههای تجمیعی واکسیناسیون در مشهد افزود: البته در این مرحله تنها افرادی که کارت خبرنگاری داشته و کار میدانی انجام می‌دهند واکسینه می‌شوند و کارکنان تحریریه‌های روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها واکسن دریافت نخواهند کرد.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۰ میلیون نفر از گروههای شغلی حساس، به غیر از نیروهای مسلح که واکسیناسیون آن‌ها از مرزبانی‌ها آغاز می‌شود، در مدت ۱.۵ ماه واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: برای تزریق واکسن به فرهنگیان، ۸ منطقه در مشهد پیش‌بینی شده است که امروز مرکز تجمیعی واکسیناسیون فرهنگیان مورد بازدید قرار گرفت و به طور آزمایشی ۳۰۰ دز واکسن به فرهنگیان تزریق شد.

وی ادامه داد: در ارتباط با معلولان تاکنون ۸۰ درصد معلولان ساکن در مراکز جمعی کشور واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون ۲۰ درصد باقی مانده نیز انجام خواهد شد و واکسیناسیون یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلولی که در منزل نگهداری می‌شوند، نیز در این دوره انجام خواهد شد.

دکتر تبریزی گفت: در این خصوص از امکانات و تجهیزات اداری دستگاههای اجرایی مربوطه برای واکسیناسیون استفاده می‌شود و واکسن، نیروی انسانی و همچنین ملزومات مورد استفاده توسط وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

مطابق سند ملی واکسیناسیون و با هماهنگی به‌عمل آمده‌ با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  برای تزریق واکسن اصحاب رسانه، فهرست ۲۳ هزار نفری خبرنگاران، اصحاب رسانه، اعضای خانه‌های مطبوعات در سراسر کشور، اعضای روزنامه‌نگار صندوق اعتباری هنر و … برای معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و اموزش پرشکی ارسال شد.

Share