معاون وزیر صمت؛

کمبود زمین صنعتی در گیلان به شدت محسوس است | اراضی مستعد هرچه سریعتر آماده سازی شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از ناحیه صنعتی لشت نشاء گفت: کمبود زمین صنعتی در گیلان به شدت محسوس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر یک روزه خود به گیلان ضمن بازدید از ناحیه صنعتی لشت نشاء، اظهار کرد: کمبود زمین صنعتی در گیلان به شدت محسوس است.

علی رسولیان یکی از هدف‌های سفر خود به استان را حل مشکلات ناحیه صنعتی لشت نشاء دانست و خاطر نشان کرد: ناحیه صنعتی لشت نشاء با توجه به همجواری با منطقه آزاد انزلی می‌توانند ضمن جذب سرمایه گذار به تقویت صنایع کشورکمک کند.

وی نزدیکی با بنادر و منطقه آزاد انزلی و وجود راه‌های دسترسی دیگر را از جمله مزایا و امتیازات این ناحیه صنعتی دانست و افزود: صنایع کوچک در زمان کم و با صرف هزینه کم قابل راه اندازی بوده و نقش قابل توجهی نیز در بومی سازی صنایع و اشتغالزایی دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اهتمام ویژه به تولید ملی را در حال حاضر امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با راه اندازی واحدهای کارآفرینی در قالب بنگاه‌های کوچک، به سمت ایجاد واحدهای تولیدگرا و اشتغالزا حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در گیلان هزاران هکتار عرصه شالیزاری و زراعی وجود دارد این در حالی است که عرصه‌های صنعتی موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان ۱۸۵۸ هکتار می‌باشد که از این میزان ۳۰ درصد از آن نیز به تأسیسات و فضای عمومی داخل شهرک‌ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کمبود زمین صنعتی برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در گیلان، اظهارکرد: کمبود شهرک‌ها و نواحی صنعتی در گیلان محسوس است و باید اراضی مستعد هرچه سریعترآماده سازی شود.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک در حال حاضر بهترین راه حل برای اشتغالزایی و کارآفرینی می‌باشد، افزود: برای استقبال از سرمایه گذاران صنعتی و ایجاد اشتغال در این حوزه، ضمن مطالبه، احصاء مشکلات نواحی و شهرکهای صنعتی به شدت نیازمند همکاری برخی سازمانها برای ابتیاع اراضی مستعد دراین خصوص هستیم.

Share