در واکنش به سخنان جنجالی جلالی مطرح شد؛

پاسخ قالیباف به ادعای تایید ۱۹ وزیر پیشنهادی رئیسی از سوی رهبر انقلاب

اگر این کابینه را آقای رئیسی اعلام کردند با حضرت آقا مشورت کردند و تایید ایشان را گرفتند به این دلیل است که در وزارتخانه‌هایی که گفتم وظیفه رهبری است که نظر دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در واکنش به سخنان جنجالی جلالی، نماینده مردم کرمان درباره تایید شدن لیست کابینه پیشنهادی از سوی رهبر انقلاب، بیان کرد: ایشان فرمودند رییس جمهور تمامی وزرا را نزد رهبری بردند، من در صحبت قبلی اشاره کردم که براساس قانون اساسی وظایفی برعهده رهبری است و در اصل ۱۱۰ بحث صلح، جنگ و امنیت از وظایف رهبری است. در اصل ۱۷۶ در شورای عالی امنیت ملی که وزیر اطلاعات، وزیر کشور، وزیر خارجه و دیگران در ان حضور دارند. مصوبات پس از تایید مقام معظم رهبری قانون می شود و قابل اجراست.

وی گفت: مسئولیت امنیت و دفاع به عهده ایشان است. من زمانی خودم خدمت حضرت آقا بودم ایشان فرمودند من جز در وظایفی که براساس قانون اساسی دارم به امور دیگر اجرایی دخالت نمی کنم. اگر این کابینه را آقای رئیسی اعلام کردند با حضرت آقا مشورت کردند و تایید ایشان را گرفتند به این دلیل است که در وزارتخانه هایی که گفتم وظیفه رهبری است که نظر بدهند. حال ممکن است رییس دولت بخواهد در حوزه دیگری هم نظر رهبری را جویا شود.

Share