مدیر آستان مقدس حضرت فاطمه اخری(س) تشریح کرد:

ویژه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر به مناسبت دهه اول محرم

سرافراز درباره برگزاری برنامه صبح اظهار کرد: این برنامه به میزبانی هیات متوسلین با سخنرانی حجت‌الاسلام سلیمانی و مداحی آقایان عموزاده، کامرانی و رمضانی همه روزه برگزار می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام سجاد سرافراز، مدیر آستان مقدس حضرت فاطمه اخری سلام الله علیها از ویژه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر به مناسبت دهه اول محرم گزارش داد.

وی افزود: محافل عزاداری با نام «نسل حسینی» برنامه محوری حرم مطهر فاطمه اخری سلام الله علیها در دهه اول محرم است که بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صحن بارگاه منور برگزار می‌شود.

مدیر آستان مقدس حضرت فاطمه اخری(س) گفت: زمان برگزاری این محافل به ترتیب، بعد از نماز صبح، عصرها ساعت ۱۹ و بعد از نماز مغرب در نظر گرفته شده است.

سرافراز درباره برگزاری برنامه صبح اظهار کرد: این برنامه به میزبانی هیات متوسلین با سخنرانی حجت‌الاسلام سلیمانی و مداحی آقایان عموزاده، کامرانی و رمضانی همه روزه برگزار می‌گردد.

وی گفت: بخش دیگری از برنامه‌های حرم مطهر در دهه اول محرم، شامل برپایی آیین‌های دیرینه‌ای هچون چهارپایه خوانی است که عصرها ساعت ۱۹ برگزار می‌گردد. این برنامه از عصر اولین روز محرم با حضور هیئات مذهبی در صحن حرم در حال برگزاری است.

سرافراز در ادامه افزود: محفل «احلی من‌العسل» صبح ششم محرم، آیین دیگری است که توسط سازمان بسیج مداحان و هیات رزمندگان در صحن حرم مطهر برپا گردید.

وی در ادامه به اعلام دیگر برنامه‌های حرم پرداخت و گفت: مراسم پرپایی عزای سید و سالار شهیدان هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجه الاسلام داداشی و مداحی آقایان ذوالفقار، جوانپرست و رحمانی برگزار می‌گردد.

مدیر آستان مقدس حضرت اخری سلام الله علی‌ها از اجرای طرح «اطعام و احسان حسینی» به ارزش بالای یک میلیارد ریال توسط این آستان در ایام سوگواری محرم خبر داد و گفت: در دهه اول محرم حدود ده هزار پرس غذا در آشپزخان حرم طبخ و توسط گروه‌های جهادی بین نیازمندان و افراد کم برخوردار شهر توزیع شد که تمام هزینه توسط خیرین و ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام تامین گردید.

وی از اقامه نماز ظهر و عصر روزهای تاسوعا و عاشورا در آستان مقدس خبر داد و گفت: ان‌شاءالله بعداز نماز عصر مراسم مدیحه سرایی در صحن حرم توسط مداحان اهل بیت علیهم السلام برگزار خواهد شد.

Share