حجت الاسلام ماندگاری در لنگرود؛

وقتی دنیا به دل راه پیدا کند غده سرطانی می شود|۸۵ درصد شهدای دفاع مقدس زیر ۳۰ سال بودند

حجت الاسلام ماندگاری با تاکید بر اینکه پروژه شهدا قابل تکرار است، از جوانان گیلانی خواست به واکاوی و بررسی دقیق زندگی شهدای منا بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت الاسلام «محمد مهدی ماندگاری» در یادواره ۲۶ شهید کاروان گیلان در قربانگاه (لبیک‌های ناتمام) که عصر امروز (پنج شنبه، ۳۱ تیر) در ورزشگاه شهدای منا این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه شهدا با یکدیگر تفاوت دارند، گفت: شهدایی که معرفتشان و میزان تقواشان بیشتر است قطعا مقامشان بالاتر است و شهدای منا قبل از شهادتشان، پاک شدند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهدای دیگر بنا بر روایت پیامبر اکرم (ص) زمانی که اولین قطره خونشان بر زمین می‌ریزد خداوند متعال گناهشان را می‌بخشد، افزود: شهدای سرزمین منا قبل از شهادت پاک شدند و بنا به روایت امام صادق (ع) هر کس لباس احرام بپوشد و دور خانه خدا بچرخد و به سرزمین عرفات برود و و به سمت محشر و منا برگردد مثل روزی که از مادر متولد شده، پاک می‌شوند.

وی با اشاره به شباهت شهادت شهدای منا به شهدای کربلا، تصریح کرد: شهدای کربلای منا مقامشان بالا و نگاهشان به دنیا نگاه ابزاری بود.

حجت الاسلام ماندگاری به رمز موفقیت شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: آن‌هایی که دنیا را در دست (ابزار) و خدا را در دل داشته (انفاق، ایثار، احسان، …) باشند، بهشتی می‌شوند.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد شهدای دفاع مقدس زیر ۳۰ سال بودند و ۳۶ هزار دانش آموز شهید و پنج هزار شهید ۱۵ساله نشان دهنده این است که از معبر دنیا عبور کردند و در میدان جنگ و جهاد به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه شهدای منا عمر خود را در راه خدا مصرف کردند، اظهار کرد: ما باید نگاهمان را به دنیا عوض کنیم، حقیقت دنیا، موقت و جادوانه نیست و بهترین جای کسب عافیت است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه وقتی دنیا به دل راه پیدا کند غده سرطانی می‌شود، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم با وجود اینکه فرار از جهاد، اختلاس، تجمل گرایی و… را دیدند اما جهاد در راه خدا را انتخاب کردند و دنیا بهتری جای پند و موعظه و بهترین جای ثروتمند شدن (برای آخرت) است.

حجت الاسلام ماندگاری با تاکید بر اینکه پروژه شهدا قابل تکرار است، خاطرنشان کرد: مومن صادق، شهدا بودند که در مسیر ولی خدا شک نکرده و مجاهدت در رکاب ولایت کردند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: شهدا در دنیا درست مصرف کردند و با قناعت زندگی و مسلکشان مسلک قرآنی، بی‌قرار و اهل دستگیری بودند.

حجت الاسلام ماندگاری در پایان درخواست کرد که جوانان استان گیلان به بررسی دقیق و موشکانه زندگی شهدای منا بپردازند.

Share