مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع برق گیلان تأکید کرد:

مدیریت مصرف منجر به کاهش محدودیت‌‎های برق می‌شود | افزایش دما منجر به افزایش مصرف می‌شود

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع برق گیلان اعلام کرد: با توجه به افزایش دما و به دنبال آن افزایش مصرف برق بیش از ۲۰۰۰ مگاوات در استان، همکاری مشترکین خانگی و تجاری در بحث مدیریت مصرف بیش از پیش حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن مقتدر طی مصاحبه با صدا مرکز گیلان برنامه سلام زندگی بیان داشت: باتوجه به اعلام هواشناسی و پیش بینی‌های صورت گرفته از روند افزایش دمای هوا تا پایان هفته جاری مطمئنا مصرف برق نیز روند صعودی خواهد داشت و لذا با توجه به شرایط کنونی امکان استفاده از ظرفیت همه نیروگاه‌های برق آبی به دلیل کاهش نزولات جوی و ایجاد شکاف بین مصرف و تولید وجود ندارد.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع برق استان گیلان افزود: در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ نیاز مصرف استان بیش از ۲۰۰۰ مگاوات رسید و با توجه به سقف پیک مصرف تعیین شده استان گیلان از سوی دبیرخانه کنترل پیک بار کشور، رعایت نکات مدیریت مصرف کاملا ضروری است.

وی ضمن تشکر از صنایع و بخش کشاورزی که در ساعات اوج بار همکاری‌های لازم را در جهت خاموشی‌ها با شرکت توزیع برق استان داشته‌اند، گفت: خواهشمند‌یم کماکان مانند گذشته این همکاری ارزنده را با ما داشته باشند.

مقتدر در راستای لزوم مدیریت مصرف برق افزود: از همه مشترکین محترم تقاضا می‌شود بمنظور کاهش ناپایداری‌ها و جلوگیری از خاموشی‌های با برنامه و ناخواسته نسبت به کاهش مصرف خود با بکار بستن چند راهکار ساده مدیریت مصرف نظیر (استفاده حداکثری از روشنایی نور روز، قرار دادن کمپرسور کولر‌ها در زیر سایبان، قرار دادن درجه کولر در دمای آسایش ۲۵ درجه، شرکت در پویش مردمی مدیریت کولرها(خاموش کردن کولرهای ادارات و منازل بین ساعات ۲ و ۳ بعد از ظهر به مدت یک ربع) اقدام کنند.

وی اظهار داشت: مشترکین محترم می‌توانند از طریق سایت شرکت توزیع برق و نصب اپلیکیشن برق من از زمان و مکان خاموشی‌های برق استان که به دلیل شکاف و ناترازی مصرف و تولید برق در کل کشور حادث شده اطلاع یابند.

Share