یک متخصص بیماری‌های عفونی:

مبتلایان کرونا به درمان خانگی اکتفا نکنند | امکان اشتباه در پاسخگویی تست‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با توجه به امکان اشتباه در پاسخگویی تست‌ها به دلیل تغییر جهش کرونا با سویه دلتا بهتر است افراد دارای علایم با وجود نتیجه منفی تست، خود را قرنطینه کنند. یعقوب هدایتی افزود: با توجه به اینکه احتمال لانه گزینی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با توجه به امکان اشتباه در پاسخگویی تست‌ها به دلیل تغییر جهش کرونا با سویه دلتا بهتر است افراد دارای علایم با وجود نتیجه منفی تست، خود را قرنطینه کنند.

یعقوب هدایتی افزود: با توجه به اینکه احتمال لانه گزینی ویروس کرونا در گلو و بینی به دلیل تغییر جهش ویروس کرونا با سویه دلتا تغییر کرده است، امکان اشتباه در پاسخگویی تست ها نیز کمی افزایش یافته، بنابراین از شهروندان تقاضا داریم در صورت داشتن علائم کرونا حتی با تست منفی قرنطینه خانگی را رعایت کرده و حداقل ۱۴ روز از بقیه افراد دور بمانند.

وی با تاکید بر اینکه امروز هرگونه علائم سرماخوردگی کرونا تلقی می شود، افزود: دیگر بیماری ای به اسم سرماخوردگی معنی و مفهومی ندارد و افراد با کوچکترین علائم بیماری باید وظیفه قانونی و شرعی خود را رعایت کرده و قرنطینه خانگی شوند.

این پزشک متخصص همچنین اظهار داشت: بسیاری از بیمارانی که به کرونای خفیف مبتلا می‌شوند پس از یک هفته که علائم بیماری آنها کنترل شد و احساس بهبود یافتگی کردند، گمان می برند می توانند در اجتماع حضور یابند در حالی که چه افراد به کرونای خفیف و چه به کرونای حاد مبتلا شوند به مدت ۱۴ تا ۱۸ روز ناقل بیماری هستند.

هدایتی گفت:  برای درمان و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ مصرف مایعات، دمنوش‌ها و به طور کلی درمان خانگی کافی نیست و افراد باید به پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: چنانچه افراد پس از سه تا چهار روز از شروع علائم دچار تنگی نفس، سرفه شدید، سرگیجه، کاهش سطح اکسیژن خون، درد قفسه سینه،کنترل نشدن تب و هر گونه علائم نگران کننده دیگری بودند باید مجدداً به پزشک مراجعه کنند تا نیاز بیمار به سی تی اسکن برنامه ریزی شود.

هدایتی اظهار داشت: تب بیش از سه روز، سرفه و تنگی نفس زیاد به ویژه اگر نسبت به قبل بیشتر شده باشد، کاهش اکسیژن خون به زیر ۹۴ درصد، درد قفسه سینه و بدن درد شدید، بی اشتهایی شدید،  ضعف و بی حالی شدید و پیشرونده خصوصاً در کودکان و افراد مسن، کاهش سطح هوشیاری و اختلال تعادل، خواب آلودگی زیاد خصوصاً در کودکان و افراد مسن و بدتر شدن علائم در اواسط بیماری از نشانه های درگیری ریه به این ویروس منحوس است.

وی با تاکید بر اینکه قطع زنجیره ویروس کرونا تنها در صورت رعایت شهروندان صورت می‌گیرد،افزود: خوابیدن پای باد کولر و آب تنی در فضای باز توجیه بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا است که نمی خواهند قبول کنند به کرونا مبتلا هستند.

Share