دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان آستارا

دعوت از مداح حرمت شکن به مساجد آستارا ممنوع شد

ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان آستارا به لحاظ جلوگیری از اقدام مشابه و ابلاغ اعتراض خود در این خصوص، بدینوسیله رسما اعلام می‌نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبیرخانه ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان آستارا در پی اظهارات اهانت آمیز یکی از مداحان به زبان ترکی درباره آستارا و تعدادی از شهرهای شمالی کشور بیانیه ای صادر کرد.

من پیام بدین شرح است:

بِسمِ اللهِ الرَحمنِ الرَحیم
وَ إِذا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَ قالُوا لَنا أَعْمالُنا وَ لَکُمْ أَعْمالُکُمْ سَلامٌ عَلَیْکُمْ لا نَبْتَغِی الْجاهِلینَ. (آیه شریفه ۵۵ سوره مبارکه قصص)

با توجه به‌ اظهار نظر نسنجیده مداحی که اخیرا موجبات جریحه دار شدن احساسات مردم شریف آستارا را فراهم نموده است، اعلام می گردد این موضوع نمی تواند ذره ای در حسن رفتار و ارتباطات مردم شریف دو خطه حسینی آستارا و اردبیل که سالهای متمادی با حرمت و احترام متقابل در جوار یکدیگر سپری نموده اند خدشه وارد نماید و قطعا اینگونه اقدامات وتلاش‌های برخی افراد جهت ایجاد شکاف بین عاشقان اهل بیت علیهم السلام در این خطه عقیم خواهد ماند.
ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان آستارا بلحاظ جلوگیری از اقدام مشابه و ابلاغ اعتراض خود در این خصوص، بدینوسیله رسما اعلام می‌نماید هرگونه دعوت از مداح مورد نظر از سوی هیات امنای مساجد شهرستان آستارا تا زمانی که ایشان از ملت شریف و حسینی آستارا، بویژه مومنین و فعالین هیئات مذهبی عذرخواهی رسمی نمایند *ممنوع بوده* و فرد موردنظر تا اطلاع ثانوی حق حضور در مجالس و مراسم های شهرستان مرزی بندر آستارا را ندارد.

ضمنا هر شخص حقیقی مسئول اظهار نظر فردی خود است و این اظهارات سخیف پیگیری از طریق مراجع ذیصلاح را به همراه خواهد داشت.

جمشید مهدوی
دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان آستارا

Share