نامه دبیر کل حزب اتحاد ملت به وزیر کشور؛

درخواست برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به طرح اینترنتی مجلس

علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درخواست برگزاری یک تجمع اعتراضی با پروتکل‌های بهداشتی برای اعتراض به طرح اینترنتی مجلس موسوم به طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از جماران، علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درخواست برگزاری یک تجمع اعتراضی با پروتکل‌های بهداشتی برای اعتراض به طرح اینترنتی مجلس موسوم به طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» را ارائه کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای رحمانی‌فضلی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم

همانطور که می‌دانید نمایندگان مجلس یازدهم، که با رأی اقلیت مردم شکل گرفته‌است، در جلسه روز چهارشنبه ششم مردادماه جاری اختیار تصویب جزئیات طرح قانونی «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و…» را برای اجرای موقت در مدتی که تعیین خواهدشد به کمیسیون مشترکی که شکل خواهدگرفت واگذار کردند. این طرح ضدمردمی که دسترسی به خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی را برای شهروندان به‌شدت محدود خواهدساخت با اعتراض وسیع کاربران مواجه شده‌است. این طرح علاوه بر محدودسازی امکان تبادل خبر و اطلاعات تأثیر بسزایی در فضای «کسب و کار» خواهد داشت و زندگی و معیشت بسیاری از شهروندان را با مشکلات مضاعف مواجه خواهدساخت.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به حکم وظیفه سیاسی دفاع از قانون اساسی و حقون شهروندان، مخالفت همه‌جانبه با تصویب مفاد این طرح را در دستور کار خود قرار داده‌است و علاوه بر همراهی با دیگر اقشار معترض، خواهان انجام کنش سیاسی اعتراضی نمایان و برانگیزاننده است. لذا به موجب تبصره یک بند خ ماده ۱۳ قانون احزاب و علی‌رغم وقوف بر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا به اطلاع می‌رساند چنانچه از نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا منعی نباشد قصد داریم در اولین فرصت تجمعی اعتراضی در یک فضای باز مناسب که قطعا در آن شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت خواهد شد، برگزار نماییم. تا آن زمان روش‌های اعتراضی متعارف جایگزین دیگری نیز مطرح هستند که تمایل داریم از آن‌ها برای بیان اعتراض استفاده کنیم. بنابراین تقاضا دارد استفاده از این روش‌ها و راهکارها را موضوعی امنیتی تلقی نکرده و اجازه داده‌شود اعتراضات سیاسی قابلیت طرح و نمایش در فضای آرام و بدون تنش را داشته باشند. در پایان آقای جلال محمدلو به عنوان رابط هماهنگ‌کننده برای برگزاری تجمع معرفی می‌گردد.

علی شکوری راد

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
۱۴۰۰/۵/۹

Share