معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

درخواست افزایش سهمیه واکسن کرونای گیلان | تعداد بستری شدگان به ۲ هزار نزدیک شد

دهنادی مقدم از درخواست دانشگاه علوم پزشکی از وزارت بهداشت برای افزایش سهمیه واکسن گیلان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۷۵ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال گیلان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «انوش دهنادی مقدم» امروز (چهارشنبه، ۱۳ مرداد) در برنامه گفت‌وگوی خبری آخرین وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: ظرفیت اکثر بیمارستان‌های گیلان به دلیل شیوع کرونا در حال تکمیل است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه اگر مردم رعایت نکنند وضعیت شیوع کرونا در استان از کنترل خارج خواهد شد تصریح کرد: در حال حاضر هزار و ۶۴۵ بیمار در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که از این تعداد ۴۳۵ بیمار در شبانه روز گذشته اضافه شده است.

دهنادی مقدم تعداد بیماران بدحال کرونایی که در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند را ۲۲۵ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: در حوزه واکسیناسیون هم طبق آمارهای موجود استان گیلان یکی از پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود و واکسیناسیون با آمار بالایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون در جمعیت بالای ۱۸ سال حدود ۲۴ درصد و در جمعیت بالای ۶۰ سال گیلان ۷۵ درصد واکسیناسیون انجام شده است اذعان کرد: برای در امان ماندن از بیماری استفاده از ماسک، خودداری از ترددهای غیرضروری، عدم شرکت در مراسمات و تجمعات و پروتکل‌هایی از این دست باید همچنان در دستور کار مردم قرار داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونا و گردشگرپذیر بودن استان آیا درخواست افزایش سهمیه بیشتر واکسن به گیلان مطرح شده است خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وزارت بهداشت درخواست کرده تا سهمیه واکسن استان را افزایش بدهد.

Share