فرمانده کل سپاه در دیدار با فرمانده حشد العشبی:

حامی و پشتیبان حشد الشعبی هستیم | مقاومت، آمریکایی‌ها را ضعیف و فرسوده کرد

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار فرمانده حشد الشعبی گفت: ما در جبهه مقاومت و تداوم این نبرد بزرگ حامی و پشتیبان شما هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  به نقل از تسنیم، فالح الفیاض فرمانده حشدالشعبی عراق امروز (یکشنبه) با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

سرلشکر سلامی در این دیدار حضور توأمان رئیس جمهور عراق و فرمانده حشدالشعبی این کشور در مراسم تحلیف سیزدهم ریاست‌جمهوری ایران را حاوی پیام‌های مهم توصیف کرد و با تجلیل از نقش راهبردی حشدالشعبی در پیروزی ملت عراق بر داعش و تأمین امنیت و ثبات این کشور گفت: چیزی که ما امروز به نام زوال آمریکا در صحنه جهانی از آن صحبت می‌کنیم بخش مهم آن در عراق اتفاق افتاده است، یعنی مقاومتی که در این کشور شکل گرفت آمریکایی‌ها را ضعیف و فرسوده کرده است و با بالا بردن هزینه‌هایشان، آنها را بین دو شر قرار داد که اگر بمانند آسیب می‌بینند و اگر هم از عراق خارج شوند شکست خورده‌اند.

وی افزود: حرف‌های اساسی همواره در میدان زده می‌شود و قدرت‌های واقعی سیاسی، قدرت‌های میدانی هستند و حشدالشعبی در این عرصه فوق‌العاده است و ان‌شاءالله قدرت آن به‌عنوان یک نیروی دفاعی جهادی با آرمان‌های بزرگ، ایمان قوی، انسجام درونی و نظم و انضباط والا گسترش می‌یابد.

فرمانده‌کل سپاه ویژگی‌ها و خصایص حشدالشعبی را ضامن ماندگاری و نقش تعیین‌کننده و مؤثر این نبرد در آینده عراق قلمداد و خاطرنشان کرد: ما و امت اسلامی وقتی غیظ و غضب آمریکا نسبت به شما را دیدیم خوشحال شدیم ، چون متوجه کار موثرشما شدیم.

سرلشکر سلامی رمز اساسی توفیقات مقاومت و حشدالشعبی را وحدت و اتصال آنها با مردم و نهادینه شدن این درک که شما مدافع عزت و امنیت آنها هستید توصیف و خاطرنشان کرد: همه ما و شما باید هوشیار باشیم که مردم تحت تأثیر عملیات روانی دشمن قرار نگیرند، هرچند شما بخش‌های سخت مبارزه را سپری کرده‌اید اما از کید و حیله دشمن هرگز نباید غفلت کرد.

وی با بیان اینکه “پیوند ما با شما ایمانی، اسلامی، دینی و بدون توجه به مرزهای جغرافیایی است تصریح کرد: ما جزئی از پیکره امت اسلامی هستیم و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اثبات کردند عراق سرزمینی است که مردم به‌خاطر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا حاضرند فدای آن شوند.

فرمانده‌کل سپاه در پایان تأکید کرد: ما در جبهه مقاومت و تداوم این نبرد بزرگ حامی و پشتیبان شما هستیم و امیدواریم که مصوبه مجلس ملی عراق در خروج نظامیان آمریکایی از این کشور به‌صورت عملی و به‌نحو احسن تحقق یابد و عراق مستقل، مقتدر و امن بدون حضور اشغالگران به راه خود ادامه دهد.

فالح الفیاض فرمانده حشدالشعبی عراق هم در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ملت عراق و حشدالشعبی این کشور با تجلیل از مجاهدت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الهام‌دهنده حشدالشعبی بود و امروز حشدالشعبی وجود خود را مدیون حاج قاسم سلیمانی و تلاش‌های ابومهدی المهندس که جانشان را فدا کردند؛ می‌داند.

وی افزود: دشمن فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم می‌تواند شجره طیبه مقاومت و حشد الشعبی را بخشکاند؛ اما به تدبیر و سنت الهی و به‌برکت خون شهدا و امدادهای غیبی، این جریان به‌پیش می‌رود و تصمیم خروج آمریکا از عراق بعد از شهادت شهیدان عزیز ، اتفاق بسیار بزرگ و مهمی بود.

فالح الفیاض با بیان اینکه ملت عراق و حشدالشعبی، سپاه را به‌واسطه خون حاج قاسم و کمک‌هایش عزیز می‌دانند، افزود: ما به الگوی سپاه با خصوصیات انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم و امروز چگونگی استفاده از تجربه سپاه با قوانین و خصوصیات عراق را وظیفه خود می‌دانیم و هرگز روزی را که رسانه‌های آمریکایی بعد از ورود داعش نقشه عراق را در حال سوختن نشان دادند فراموش نخواهیم کرد.

 فرمانده حشدالشعبی نعمت ائمه(ع)، مرجعیت و شهدا را عامل به حرکت در آمدن روحیه جهادی در عراق قلمداد و تأکید کرد: در عراق هیچ قدرت و کشوری نمی‌تواند در عین دوستی با عراق با حشدالشعبی دشمنی داشته باشد.

Share