جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان؛

ترافیک ۶ کیلومتری در رودبار | ۲۰ هزار خودرو از ورودی‌های گیلان برگشت داده شد

قاسم‌نژاد با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح محدودیت ترددها شاهد ترافیک ۶ کیلومتری خودروهای مسافران در رودبار بودیم گفت: نیروی انتظامی ۲۰ هزار خودرو را در ورودی‌های گیلان برگشت داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «محمود قاسم‌نژاد» در گفت‌وگوی خبری وضعیت اعمال محدودیت تردد خودروها و فعالیت اصناف در استان گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح محدودیت ترددها شاهد ترافیک ۶ کیلومتری خودروهای مسافران در رودبار بودیم.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان عنوان کرد: از آنجایی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که ورودی‌های استان‌ها بسته خواهد شد و تردد بین استانی برای خودروهای شخصی از ۲۴ مرداد تا ۵ شهریور ممنوع است، نیروی انتظامی گیلان حسب مصوبه ستاد از ساعت ۱۲ روز گذشته ورودی‌های استان را مسدود کردند.

قاسم‌نژاد با اشاره به تلاش زیاد نیروی انتظامی گیلان برای برگرداندن خودروهایی که از سایر استان‌ها به مقصد گیلان سفر می‌کنند، تصریح کرد: فشار بسیار زیادی از دیروز روی نیروی انتظامی گیلان بوده است به طوری‌که در شهرستان رودبار حدود ۶ کیلومتر با ترافیک خودروهای ورودی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه با وجود اطلاع‌رسانی از اعمال محدودیت تردد برخی از مردم توجهی به این اطلاعیه‌ها نکردند و نیروی انتظامی گیلان مجبور به برگرداندن آن‌ها در ورودی‌های استان شد، اظهار داشت: در حال حاضر و طبق آمار پلیس راه نزدیک به ۲۰ هزار خودرو توسط نیروی انتظامی گیلان برگشت داده شدند.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان از ترافیک روان در ورودی‌های استان طبق اعلام پلیس راه خبر داد و اظهار داشت: در صورتی که هر کدام از افراد خارج از استان بخواهند وارد گیلان شوند باز هم برگردانده می‌شوند، اما نسبت به دیروز و اوایل امروز، ترافیک ورودی‌های گیلان بسیار روان‌تر شده است.

قاسم‌نژاد با تاکید بر اینکه کادر درمان استان گیلان واقعا خسته هستند و فشار کاری زیادی روی دوش آن‌ها است اذعان کرد: بیمارستان‌های گیلان هم‌اینک با تمام ظرفیت خود در حال خدمات‌دهی هستند و از مردم می‌خواهیم به دستوراتی که از سوی ستاد بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود توجه کنند.

وی پرهیز از سفر به استان‌های دیگر از جمله گیلان را خواستار شد و ادامه داد: بنا است که این تعطیلات باعث قطع شیوع ویروس کرونا بشود و اگر قرار باشد که از تعطیلات برای سفر استفاده کنیم و به شمال بیاییم و تجمع داشته باشیم، شرایط از وضعیت فعلی بدتر می‌شود.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان تعطیلی ادارات از ۲۵ تا ۳۰ مرداد طبق اعلام این ستاد را هم متذکر شد و اضافه کرد: گروه‌های دو، سه و چهار شغلی به طور کل بسته شده‌اند و فرمانداران شهرستان‌های مختلف گیلان بر این امر نظارت دارند از طرفی همکاری اصناف هم بسیار خوب بوده است.

قاسم‌نژاد همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت با ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به
اینکه مردم از سایر نقاط کشور نتوانستند وارد گیلان شوند همکاری اصناف را شاهدیم و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها زنجیره ویروس قطع شود.

Share