فرماندار انزلی در جلسه فوق العاده ستاد کرونا؛

بیمارستان صحرایی در انزلی برپا می شود | مسیرها را بستیم ولی خروجی مناسب نداشت

میرغضنفری با اعلام خبر راه اندازی بیمارستان صحرایی در این شهرستان گفت: باتوجه به آمار بیش از ۷۰ درصد درگیری با بیماری کرونا داریم به همین منظور درصدد راه اندازی بیمارستانی صحرایی در مکانی مناسب هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «سیداسماعیل میرغضنفری» امروز (جمعه، ۱۵ مرداد) در جلسه فوق العاده ستاد کرونا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: بندرانزلی از شهرستان‌های برخوردار استان گیلان است لذا با اتکا به امکانات و توانمندی‌های این شهرستان بدنبال راه اندازی بیمارستانی صحرایی در این شهرستان است.

فرماندار انزلی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم وضعیت به گونه‌ای باشد که در حالت اضطرار، دستپاچگی و استرس ناگزیر به تصمیم گیری در این خصوص باشیم از همین امروز باید این فضا ایجاد شود.

وی افزود: از کمک‌های موثر نیروی دریایی و امکاناتی که در اختیار دارند حتی اگر قدیمی باشند می‌بایست مورد استفاده قرار گیرد، نمی‌دانیم پیک‌های بعدی به چه صورت خواهد بود ما باید یک تصمیم میان مدت بگیرم برای آنکه از درگیری شهرستان در پیک‌های بعدی جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: مجموعه دریابانی و هلال احمر به لحاظ امکانات لوجستیک و منابع انسانی که دارد می‌تواند کمک موثری باشد. شهرداری نیز با در اختیار قرار دادن امکانات ترابری و حمل ونقل در جابجایی تجهیزاتی از قبیل کپسول‌های اکسیژن و نیروهای خدماتی می‌تواند در این بخش مدد رسان مجموعه بهداشت و درمان باشد.

میر غضنفری با بیان اینکه از منطقه آزاد انزلی انتظار پشتیبانی داریم تا ما را در تهیه پتو، چادر و تخت کمک کند از شبکه بهداشت و درمان خواست از نیروهای بازنشسته‌ای که توانایی انجام کار کردن دارند، دعوت کند تا به کمک مردم این شهرستان بیایند.

وی گفت: مورد انتقاد واقع می‌شویم که راه‌ها را ببندید با بستن راه چند درصد مشکل برطرف می‌شود ما علی رغم اینکه ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا برای مسدودسازی ورودی شهرها صادر نشده بود با کمک نیروی انتظامی و بسیجیان چند روزی این مسیر‌ها را بستیم ولی این اقدام خروجی مناسب نداشت.

وی خاطر نشان ساخت: وضعیت موجود کشور نشان می‌دهد بیش از اینکه ورود مسافر به ما آسیب برساند، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسیب زاست و نمی‌شود هیچ انتظاری از دیگران داشت. هر کس باید به فکر خودش باشد.

فرماندار انزلی با انتقاد از این‌عدم رعایت مردم در دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: ما مردم بافرهنگی داریم و این جای تاسف دارد که مردم ما در قهوه خانه‌ها و بستنی فروشی‌ها بدون ماسک حضور دارند.

وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل باید کلیه قهوه خانه ها، کافی شاپ ها، رستورانها، تالارها تعطیل شوند. می‌دانیم بازاریان در زمان همه گیری کرونا متضرر شده‌اند اما باید این سختی را بپذیرد تا بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

میرغضنفری از رئیس اداره صنعت معدن و تجارت انزلی خواست تا نسبت به پلمپ صنوف متخلف اقدام کند و افزود: کار از تذکر گذشته اصلا نگاه نکنید چه تعداد پلمپ می‌شود الان توجیه ندارد قهوه خانه‌ای باز باشد.

وی سپس به هیات‌های مذهبی توصیه کرد به هنگام عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و خواستار اعلام این تذکر از تریبون نماز جمعه شد.

Share