در جلسه فوق العاده شورای بهداشت مصوب شد؛

دستور فرماندار انزلی برای ضدعفونی کردن محیط ادارات، دستگاههای دولتی، عمومی و بانکها

حیدری آزاد گفت: ادارات و دستگاههای دولتی و عمومی و بانکها، با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان روزانه راس ساعتی مشخص که متعاقبا اعلام خواهد شد نسبت به تعطیلی محیط کاری حداکثر به مدت نیم ساعت جهت ضدعفونی کردن محیط اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی شیوع ویروس کرونا در استان گیلان جلسه فوق العاده شورای بهداشت بمنظور مقابله با این بیماری در بندرانزلی به ریاست اسماعیل حیدری آزاد فرماندار این شهرستان برگزار شد . فرماندار بندرانزلی با تاکید بر پیشگیری از این بیماری گفت : به جهت پیشگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان بویژه نسل جوان ،عرضه قلیان تا اطلاع ثانوی در مراکز مختلف شهرستان  ممنوع  گردید و چنانچه صنوف محترم نسبت به جمع اوری و توقف عرضه قلیان همکاری لازم را انجام ندهند نیروی انتظامی مکلف است با همکاری اداره صنعت ،معدن وتجارت و اطاق اصناف با هماهنگی و اخذ دستور از دادستان محترم عمومی وا نقلاب شهرستان وارد شود.

اسماعیل حیدری آزاد افزود: روسای محترم بانکهای دولتی وخصوصی مکلفند ضمن جمع آوری خودکارهای مشترک نسبت به ضدعفونی کردن چندین باره تمامی دستگاههای خودپرداز و دستگاههای نوبت دهی در طول ساعات کاری اقدام نمایند.

 فرماندار انزلی خاطر نشان کرد: شهرداری بندر انزلی در جهت حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مکلف است تمامی اتوبوسهای حمل ونقل عمومی را بصورت روزانه و در چندین نوبت برابر دستورالعمل شبکه بهداشت و درمان ضدعفونی نموده و سازمان تاکسیرانی نسبت به  توجیه رانندگان محترم تاکسی های شهری در خصوص ضدعفونی نمودن تاکسی ها اقدام نماید.

حیدری آزاد افزود: اطاق اصناف از طریق اتحادیه های صنفی مکلف است تمامی صنوف را به استفاده از پوزهای بانکی و ضدعفونی مرتب این دستگاهها اقدام نماید.

فرماندار یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان مکلف است ضمن تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده و عرضه آن به مردم عزیز و شریف با هماهنگی تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به کنترل جدی داروخانه ها و صنوف توزیع لوازم بهداشتی از عرضه ماسک و ژل های ضدعفونی کننده با قیمت های گزاف و ایجاد بازار سیاه و هم چنین عرضه ماسک  بدون وکیوم های بهداشتی جلوگیری و در صورت مشاهده بشدت با عاملین ان برخورد نماید.

حیدری آزاد افزود: استفاده از دستگاههای اثر انگشت جهت ثبت حضور و غیاب کارکنان در تمامی دستگاههای اداری و نهادهای عمومی ممنوع است و روسای ادارات و دستگاهها باید تمامی کارکنان خود را مکلف به رعایت بهداشت فردی نموده و دست دادن  در ادارات و دستگاههای تابعه را ممنوع نمایند.

رئیس شورای سلامت شهرستان بندر انزلی همچنین گفت: تمامی مرخصی ها و ماموریت های غیر ضروری روسای ادارات و اعضای شورای سلامت و مدیریت بحران تا اطلاع ثانوی لغو می گردد.

حیدری آزاد افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی اطاق اصناف و  اتحادیه نانوایان نسبت به توجیه نانوایان عزیز مبنی بر رعایت بهداشت فردی و محیطی و جدا سازی شاطر و توزیع کننده نان با کسی که مسئول دریافت پول از مشتری است اقدام نموده و به هیچ عنوان نباید شاطر و تحویل دهنده نان با دریافت کننده پول نان یک نفر باشد.

وی ادامه داد:ریاست محترم شبکه بهداشت و درمان با همکاری کادر متخصص درمانی مکلف است  با تهیه مطالب و کلیپ های آموزشی ، علمی نسبت به پخش آن در پیج صدای سلامت انزلی و دیگر سایت ها، پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی جهت آگاهی بخشی به مردم و پیشگیری از شیوع شایعات و بعضا دستورات غیر مستند پزشکی اقدام نماید.

فرماندار انزلی افزود: شهرداری بندر انزلی مکلف است با استفاده از تانکرهای آتش نشانی و دیگر ادوات مربوطه  نسبت به ضدعفونی کردن تمامی مراکز عمومی منجمله معابر عمومی اصلی، بازارها و پاساژهای موجود  با همکاری شبکه بهداشت ودرمان و اطاق اصناف اقدام نماید.

وی تاکید کرد: اتاق اصناف با هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به توجیه تمامی صنوف بویژه رستوران ها، آشپزخانه های تهیه و توزیع غذا، تالارهای پذیرایی مبنی بر ضرورت افزایش بهداشت فردی کارکنان و ضدعفونی کردن محیط های کسب و کار برابر دستورالعمل های بهداشت و درمان اقدام نمایند.

حیدری آزاد تصریح کرد: فرماندهی محترم نیروی انتظامی با هماهنگی دادستان محترم برتردد خودروهای پلاک استانهایی که آلودگی شدید در آنها از طریق مراکز رسمی ابلاغ شده اقدام نماید.

وی ادامه داد: ادارات و دستگاههای دولتی و عمومی و بانکها، با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان روزانه راس ساعتی مشخص که متعاقبا اعلام خواهد شد نسبت به تعطیلی محیط کاری حداکثر به مدت نیم ساعت جهت ضدعفونی کردن محیط اقدام نمایند.

حیدری آزاد همچنین گفت:سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف وامور خیریه مکلفند نسبت به توجیه ضرورت ضدعفونی کردن  مساجد و بقاع متبرکه در خصوص ضد عفونی کردن محیط های مذهبی و محل عبادات وزیارت مردم  اقدام  ونظارت کامل را معمول نمایند.

فرماندار تصریح کرد :ریاست محترم بیمارستان شهید دکتر بهشتی مکلف است تدابیر وتمهیدات لازم را جهت پذیرش  وبستری بیماران انزلیچی مشکوک به ویروس کرونا را با همکاری تمامی عزیزان کادر درمانی اتخاذ نموده و بصورت روزانه اخرین وضعیت را به فرمانداری اعلام نماید.

رئیس شورای سلامت شهرستان انزلی ادامه داد:اداره میراث فرهنگی و گردشگری مکلف است با همکاری شبکه بهداشت و درمان نسبت به توجیه و نظارت بر تمامی هتل ها ؛مراکز اقامتی و بوم گردی در خصوص ضدعفونی کردن محیط خود اقدام نمایند.

وی افزود: دکتر نجفی ریاست شبکه بهداشت ودرمان بعنوان سخنگوی شورای سلامت و قرارگاه زیستی شهرستان منصوب و تمامی اخبار واطلاعات مربوط به بیماری کرونا صرفا از طریق ایشان و پیج اینستاگرامی صدای سلامت انزلی به استحضار مردم شریف و عزیز شهرستان بندرانزلی خواهد رسید.

فرماندار انزلی خاطر نشان کرد: البته مردم عزیز در جریان باشند که  جایی برای نگرانی وجود ندارد و تمامی این موارد صرفا جهت پیشگیری  و حفظ سلامت مردم مصوب شده است.

وی افزود: باید همه مردم نیز در اجرای تمامی مصوبات همراهی و همکاری نمایند تا با همدلی وهمراهی و هم افزایی بتوانیم از این شرایط خارج شویم.

حیدری آزاد تصریح کرد: فرماندهی محترم نیروی انتظامی به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس آنفولانزا و ضرورت حفظ سلامت مردم عزیز شهرستان بندر انزلی با هماهنگی دادستان محترم شهرستان از طریق اطاق اصناف و اتحادیه های مربوطه به اعضای محترم صنوف مزبور منجمله تالارداران، رستوران ها، کافی شاپها، سفره خانه ها، قهوه خانه و قلیان سراها ابلاغ نمایند؛ تا اطلاع ثانوی با توحیه خانواده های محترم و کسب رضایت انها از برگزاری مراسمات منجمله جشنهای عروسی ،ولیمه یا همایش جدا خود داری نمایند.

فرماندار انزلی گفت: شرکت پخش فرآورده های نفت شهرستان مکلف است بقید فوریت ترتیبی اتخاذ نماید تا جایگاه داران اعم از بنزین، گازوییل و گاز، سوختگیری را فقط توسط پرسنل خود انجام دهند و اجازه سوختگیری به هیچ فردی غیر از پرسنل جایگاه داده نشود تا تماس با نازل ها به حداقل برسد.

وی افزود: اداره راهداری و پایانه مکلف است با همکاری خود تعاونی های مسافربری و مسئولین ترمینال مسافربری و مالکین اتوبوسهای بین شهری، نسبت به ضد عفونی کردن داخل اتوبوسها پیش از سوار کردن مسافران اقدام نماید.

رئیس شورای تامین انزلی تصریح کرد: فرماندهان محترم نطامی، انتظامی و صنایع دفاعی مستقر در شهرستان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی اعم از کادر و وظیفه مکلفند دستور دهند تا بصورت روزانه محل اجتماعات کارکنان شامل سالن های غذاخوری، باشگاههای ورزشی، سرویس های بهداشتی، و خوابگاههای مربوطه در درون اماکن تحت فرماندهی خود را ضدعفونی و گند زدایی نمایند.

حیدری آزاد یادآور شد: برابر مصوبات تمامی سالن های ورزشی، استخرهای عمومی، میتینگ ها، کنسرت ها، تا اطلاع ثانوی در سطح شهرستان لغو می باشد.

فرماندار انزلی گفت: اداره زندان با هناهنگی با دادستان محترم و براساس پروتکل های بهداشتی مکلف است ضمن تاکید و نظارت بر بهداشت فردی زندانیان نسبت به گند زدایی و ضدعفونی کردن روزانه محیط زندان اقدام و نتیجه را مستندا به فرمانداری اعلام نماید.

 

Share