معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بستری های کرونایی گیلان به بیش از ۲ هزار نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان، گفت: تعداد بیماران بستری در گیلان به بیش از ۲ هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل ازمهر، آبتین حیدرزاده به تشریح آخرین وضعیت کرونا و تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از آن پرداخت و افزود: وضعیت گیلان همچنان قرمز و روند ابتلاء، بستری و فوتی‌ها صعودی است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بیش از چهار هزار بیمار سرپایی بررسی شده اند، گفت: از میان این افراد به درمان سرپایی حدود ۲۰۰ بیمار اقدام شده و متأسفانه حال بقیه بیمارانی که تحت بررسی قرار گرفته اند نیز هر روز بدتر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۴۵۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان، اضافه کرد: تعداد مجموع بیماران بستری کرونایی در استان گیلان از دو هزار نفر نیز بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه این شرایط نشان دهنده آن است که وضعیت بسیار وخیم‌تر از اسفند ماه سال ۹۸ بوده است، گفت: شهروندان باید وضعیت را جدی گرفته و دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه نباید برای امور غیر ضروری از منزل خارج شوند، تصریح کرد: شهروندان در هیچ تجمعی نباید شرکت کنند حتی برای عزاداری‌های امام حسین (ع) و سایر مراسم حضور باید به گونه‌ای باشد که فاصله اجتماعی رعایت شود.

وی با بیان اینکه عزاداری‌ها باید در فضای باز و در مدت زمان محدود و کوتاه برگزار شود، گفت: از ورود به پاساژها و مراکز خرید جدا خودداری شود بازرسان امکان دو، سه و چهار که در شرایط قرمز باید غیر فعال باشند تعطیل می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در صورت عدم رعایت این موارد واحد صنفی مورد نظر پلمب می‌شود، ادامه داد: شرایط استان بسیار بحرانی است و احتمال بستری شدن تعداد بیشتری از شهروندان به دلیل ابتلاء به کرونا وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۵۰ بیمار بسیار بد حال نیازمند به اکسیژن بسیار زیاد و بستری در آی سی یو هستند، افزود: در صورت عدم رعایت این موارد نمی‌توان بیمار کرونا را در استان مهار کرده و صرف واکسیناسیون کمکی نمی‌کند.

حیدرزاده با اشاره به اعمال تغییراتی در مراکز واکسیناسیون، گفت: بر اساس این تغییرات در هر مرکز واکسیناسیون حداکثر ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر در طی روز واکسینه شوند و از سوی دیگر تعداد مراکز واکسیناسیون را افزایش داده ایم تا تجمعات کاهش یابد.

Share