در دیدار با فرمانده سپاه قدس گیلان مطرح شد؛

استمداد رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سپاه جهت تامین اکسیژن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از همکاری سپاه و بسیج در طول بحران کرونا از سپاه خواست تا در تامین اکسیژن طبی مورد نیاز درمان بیماران کرونایی استان همچون گذسته به دانشگاه کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقر شهدای گمنام سپاه قدس گیلان با تقدیر از همراهی سپاه و بسیج در طول بحران کرونا، اظهار کرد: سپاه و بسیج مردمی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همراه و یاور دانشگاه علوم پزشکی بوده و اکنون نیز در تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی به دانشگاه کنند.

وی با اشاره به ضعف‌های زیرساختی موجود در حوزه سلامت گیلان، افزود: خوشبختانه تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر موجب تقویت و بهبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان شده اما همچنان گیلان با توجه به پیک کرونایی دچار مشکل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قدرت سرایت دلتا ویروس کرونا، گفت: قدرت و سرعت این بیماری موجب شده تا شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان افزایش پیدا کند.

دکتر سالاری با اشاره به عادی انگاری مردم و فراهم شدن زمینه برای افزایش ابتلای بیماری در استان، گفت: علاوه بر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور میلیونی مسافران در ایام تعطیلات را شاهد هستیم که بسیار در شیوع بیماری موثر است.

وی با اشاره به خستگی کادر درمان، خاطرنشان کرد: کادر درمان به ویژه پزشکان و پرستاران از ابتدای ویروس کرونا تاکنون پای کار هستند و بسیار خسته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات عاجل در جهت تقویت زیرساختهای درمانی در استان، افزود: در طول دوران کرونا راه اندازی ۲۶ دستگاه اکسیژن ساز، ۹ دستگاه CTاسکن و افزایش ساعات ارایه خدمت در مراکز بهداشتی را در کنار دیگر اقدامات تحولی در دستور کار قرار داده ایم.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه روزانه ۱۰ هزار دوز واکسن در گیلان تزریق می‌شده، گفت: ظرفیت واکسیناسیون در گیلان با همکاری بسیج و سپاه روزانه به ۳۰ هزار دوز واکسن رسید و یقینا با همکاری بسیج و سپاه ظرفیت واکسیناسیون سرعت گرفته و به صدهزار دوز در روز می‌رسد.

وی نیاز به تامین اکسیژن طبی را یکی از ملزومات درمانی در بحران کرونا در گیلان برشمرد و گفت: ظرفیت تولید اکسیژن طبی گیلان در حال حاضر ۳۰ تن بوده در حالی که این استان به ۶۰ تن اکسیژن روزانه نیاز دارد و می‌طلبد سپاه در این حوزه نیز همچون گذشته یاری رسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش همه جانبه در جهت تامین تخت بستری بیماران کرونایی در استان، گفت: همه تلاش خود را برای افزایش تخت‌های درمانی به کار گرفته‌ایم و تاکنون بیماری با کمبود تخت مواجه نشده است.

Share