رئیس اداره میراث‌فرهنگی صومعه‌سرا خبر داد:

اتمام فاز اول مرمت پل تاریخی خطیبان صومعه‌سرا | پایان عملیات گیاه‌زدایی سه پل تاریخی

علیرضا مهرگان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از پایان فاز اول پروژه مرمت پل تاریخی خطیبان صومعه‌سرا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صومعه‌سرا از پایان فاز اول پروژه مرمت پل تاریخی خطیبان صومعه‌سرا خبر داد.

علیرضا مهرگان با اعلام این خبر گفت: «فاز اول پروژه مرمت پل تاریخی خطیبان صومعه‌سرا در روزهای گذشته با اتمام دیوارچینی یک طرف از این پل به پایان رسید و فاز دوم این طرح، پس از اختصاص اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، آغاز خواهد شد.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صومعه‌سرا افزود: «فاز اول این طرح شامل دیوارچینی یک طرف پل تاریخی خطیبان بوده است.»

مهرگان با اشاره به عملیات گیاه‌زدایی سه پل تاریخی این شهرستان نیز گفت: «بر اساس برنامه‌ریزی‌ها عملیات گیاه‌زدایی سه پل تاریخی این شهرستان به اتمام رسید و همچنین تابلوهای معرفی برای دو پل تاریخی گاز روبار و خطیبان نصب شد.»

او در انت‌ها افزود: «نصب تابلوهای راهنما برای این پل‌های تاریخی با هدف آگاه‌سازی عموم مردم و خصوصا گردشگران و مسافران در مورد اهمیت تاریخی این پل‌ها انجام شده است.»

لازم به ذکر است، پل گاز روبار بر اساس شواهد تاریخی در دوره صفوی ساخته و در دوره قاجاریه مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته و این پل در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. همچنین پل تاریخی خطیبان این شهرستان نیز از دیگر پل‌های تاریخی منطقه به شمار می‌آید. این پل در سال ۱۳۹۸ با شماره ۳۲۳۶۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

Share