یادداشت سردبیر؛

آقایان استاندار و نماینده؛ به جای تماشا به فکر افزایش سهمیه واکسن گیلان باشید

از نمایندگان و مسئولان ارشد استان انتظار می رود، به جای کارهای نمایشی برای افزایش سهمیه واکسن گیلان با وزارت بهداشت رایزنی کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان صبح روز چهارشنبه از فرآیند انجام واکسیناسیون آتش نشانان و کارکنان شهرداری رشت در میدان رازی بازدید کرد.

آنگونه که در خبرها آمده ارسلان زارع در این بازدید ضمن گفتگو با مسئولان، دست‌اندرکاران و برخی از مراجعه کنندگان، از تلاش‌های افرادی که در امر واکسیناسیون فعالیت دارند، قدردانی کرد.

پیش از این گفته شده بود که سیدعلی آقازاده نماینده رشت و خمام نیز در محل واکسیناسیون کارکنان شهرداری حضور پیدا کرده است.

اینکه نمایندگان و مسئولان ارشد استان نسبت به واکسیناسیون کارکنان شهرداری حساسیت دارند قابل تقدیر است اما انتظار می رود که این حساسیت ها نسبت به واکسیناسیون عموم مردم نیز مشاهده شود.

طی روزهای اخیر واکسیناسیون گیلانی ها به تیتر یک بسیاری از رسانه ها تبدیل شده و روزی نیست که از طرف مردم بابت مشکلات پیش آمده پیامی به سوی رسانه های مردمی گیلان سرازیر نشود.

از شلوغی مراکز واکسیناسیون، تا صفهای کیلومتری خودروها و بدتر از آن درد نبود واکسن.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری سپاه، هلال احمر و سایر نهادها نشان داده که توانایی بالایی در واکسینه کردن مردم دارد اما به دلیل سهمیه اندک اختصاص یافته از وزارت بهداشت در بهترین حالت قادر است ۲۶ هزار نفر را در روز واکسینه کند. اما اگر سهمیه بیشتری به گیلان برسد براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان این آمار تا ۱۰۰ هزار نفر در روز هم دور از ذهن نیست.

سردار عبدالله پور هم اعلام کرده که سپاه قدس گیلان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این آمادگی را دارد که در ۲۰ روز دو میلیون نفر را واکسینه کند ولی باید واکسن مورد نیاز تامین شود.

از آقای زارع به عنوان نماینده عالی دولت در استان تا آخرین روزی که در این گیلان مسئولیت دارد و همچنین مجمع نمایندگان استان انتظار می رود در کنار تماشای واکسینه شدن دیگران به فکر افزایش سهمیه واکسن استان نیز باشند.

اینکه مردم در این شرایط حاد کرونایی صبح زود در صف واکسن بنشینند و بعد با پاسخهای منفی مواجه شوند که واکسن نداریم و هنوز نیامده، قابل پذیرش نیست. به جای کارهای نمایشی برای افزایش سهمیه واکسن گیلان با وزارت بهداشت رایزنی کنید.

Share